کارشناس مسائل فلسطین:

نتانیاهو تصور چنین واکنشی را از فلسطینی‌ها نداشت

آبشناس گفت: اسرائیل در شرایط خیلی بدی است و نتانیاهو تصور نمی‌کرد فلسطینی‌ها چنین قدرت واکنشی داشته باشند.
کد خبر: ۴۵۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ - 17May 2021

نتانیاهو تصور چنین واکنشی را از فلسطینی‌ها نداشت

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عماد آبشناس» کارشناس مسائل فلسطین در گفت‌وگویی یکی از دلایل درگیری‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را مسائل داخلی اسرائیل عنوان کرد و اظهار داشت: طی دو سال اخیر رژیم صهیونیستی موفق به تشکیل دولت نشده و دست تندرو‌ها را برای اینکه حمایت کنند باز گذاشته است. از طرف دیگر رئیس جمهور این رژیم قصد داشت فرد دیگری را برای نخست وزیری مأمور تشکیل دولت کند که میسر نشد که در شرایط جنگی آن فرد توانایی حل بحران را ندارد.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر نتانیاهو می‌خواست بحران دیگری ایجاد کند برای اینکه شخص دیگری نتواند دولت تشکیل دهد و همه این عوامل دست به دست هم دادند تا شاهد این درگیری‌های اخیر باشیم. گرچه سال هاست مردم فلسطین مخصوصاً در غزه تحت محاصره هستند و شدیدترین نوع محاصره برای آنان اعمال شده است، اما علی رغم اینکه تصور می‌رفت با گفت‌وگو و مذاکره این مسائل حل شود، ولی از زمان روی کار آمدن ترامپ و با طرح‌هایی که به راه انداختند دیگر هیچ امیدی نبود.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب منطقه شیخ جراح موجب شد تا شراره آتش به پا شود و واکنش فلسطینی‌ها را به دنبال داشت به‌ویژه اینکه در ماه رمضان بود و تندرو‌های اسرائیل وارد مسجد الاقصی شدند و همه این مسائل باعث شد تا کار به اینجا کشیده شود.

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از فلسطین در ادامه عنوان کرد: امروز رژیم صهیونیستی در شرایط خیلی بدی است و نتانیاهو تصور نمی‌کرد که فلسطینی‌ها چنین قدرت واکنشی داشته باشند و بتوانند به این شکل به آن‌ها پاسخ دهند.

آبشناس درباره درخواست از آمریکا برای میانجیگری در درگیری‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها گفت: آمریکا برای فلسطینی‌ها میانجی به‌حساب نمی‌آید و اعتبارش از بین رفته ممکن است از کانال متحدین خود اعم از ترکیه، قطر و یا مصر ورود کرده و سعی کند آتش بس ایجاد شود تا رژیم صهیونیستی از این مرحله نجات یابد.

وی همچنین اظهار کرد: فلسطینی‌ها در نوار غزه در شدیدترین محاصره زندگی کردند در حالی که اسرائیلی‌ها در رفاه بودند و اکنون موشک‌هایی که از سوی گروه‌های مقاومت به سمت مواضع رژیم صهیونیستی شلیک می‌شود شاید هزینه چندانی برای فلسطینی‌ها نداشته باشد، اما برای اینکه اسرائیل به آن‌ها پاسخ داده و از سامانه‌های دفاعی خود استفاده کند چند هزار دلار هزینه می‌کند و این مسئله از نظر اقتصادی برای رژیم صهیونیستی فشار زیادی وارد می‌کند.

این کارشناس مسائل فلسطین در پایان مطرح کرد: اگر این جریان ادامه یابد و حملات گروه‌های فلسطینی تشدید شود قطعاً کمر اقتصادی رژیم صهیونیستی می‌شکند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار