به روایت مطبوعات؛

حمایت هنرمندان از آرمان فلسطین در سال ۱۳۵۸

به گزارش روزنامه اطلاعات در شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۵۸، ۲۵ تن از نویسندگان، شعرا و نمایش‌نامه‌نویسان نامدار ایران با انتشار بیانیه‌ای در ارتباط با روز قدس، استمرار کمک مادی و معنوی به خلق فلسطین را خواستار شدند.
کد خبر: ۴۵۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ - 20May 2021

حمایت هنرمندان از آرمان فلسطین در سال ۱۳۵۸به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در سال ۱۳۵۸ امام خمینی به‌منظور حمایت عملی از آرمان فلسطین مسلمانان جهان را به برپایی روز قدس دعوت کرد. به گزارش روزنامه اطلاعات در شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۵۸، ۲۵ تن از نویسندگان، شعرا و نمایش‌نامه‌نویسان نامدار ایران با انتشار بیانیه‌ای در ارتباط با روز قدس، استمرار کمک مادی و معنوی به خلق فلسطین را خواستار شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «یاری به فلسطین و خلق مبارز آن نباید فقط به کمک معنوی محدود شود، بلکه باید به هر وسیله ممکن و به‌ صورت عملی به کمک این انقلاب شتافت و تا پیروزی نهایی خلق فلسطین به رساندن این کمک ادامه داد.

ما امضاءکنندگان زیر از انقلاب فلسطین و مبارزه خلق قهرمان آن برای بازگشت به سرزمین تاریخی و آباء و اجدادی خود و از مبارزه پیگیر و مستمر کلیه خلق‌های جهان علیه سرمایه‌داری جهانی اسرائیل و صهیونیزم بین‌المللی و امپریالیسم آمریکا حمایت می‌کنیم.

عبدالحمید ابوالحمد، محمود آزاد تهرانی، امیرحسین آریان‌پور، سیروس آریان‌پور، داریوش آشوری، رضا براهنی، مهرداد بهار، پاشایی، باقر پرهام، اسماعیل خوئی، سیمین دانشور، نجف دریابندری، علی‌اکبر ساعدی، غلامحسین ساعدی، خسرو شاکری، احمد شاملو، داریوش شایگان، باجلان فرخی، محمد قاضی، احمد کریمی حکاک، محمد مختاری، کاظم معتمدنژاد، داریوش مهرجوئی، محسن یلفانی.»

منبع

روزنامه اطلاعات شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ ص ۱۲

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها