سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حلب افتتاح شد

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حلب امروز توسط وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه به صورت ویدئو کنفرانس رسما افتتاح شد.
کد خبر: ۴۵۷۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ - 22May 2021

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حلب افتتاح شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حلب امروز (شنبه) اول خرداد توسط محمدجواد ظریف و فیصل المقداد وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه به صورت ویدئو کنفرانس رسما افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این ساختمان «مهدی سبحانی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز حضور داشت.

در سفر ۲۲ اردیبهشت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دمشق و رایزنی انجام شده با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و وزیر امور خارجه این کشور، موافقت مقامات سوری برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حلب، حاصل شد و در پی آن وزارت امور خارجه جمهوری عربی سوریه به طور کتبی با این موضوع موافقت کرد.

ظریف پس از دیدار با بشار اسد و وزیر خارجه سوریه در جمع خبرنگاران گفت که با موافقت بشار اسد و وزارت خارجه سوریه سرکنسولگری ایران را در حلب افتتاح خواهیم کرد. امیدوارم این اقدام باعث گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین ایران و سوریه شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ۲۲ اردیبهشت ماه و در پاسخ به دعوت همتای سوری خود به دمشق سفر و با بشار اسد و فیصل المقداد دیدار و گفتگو کرد. وی همچنین با رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق نیز دیدار کرد.

موضوعات روابط دوجانبه به ویژه همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و همچنین پیگیری گشایش سرکنسولگری ایران در لاذقیه از جمله موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها