افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان ارمنستان

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قاپان کشور ارمنستان با حضور وزرای امور خارجه دو کشور افتتاح شد.
کد خبر: ۵۵۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ - 21October 2022

افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان ارمنستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قاپان کشور ارمنستان امروز (جمعه) با حضور، «حسین امیرعبداللهیان» و «آرارات میرزویان» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان رسماً افتتاح شد.

امیرعبداللهیان ۱۷ مهر سال جاری با اعلام خبر تأسیس این کنسولگری در نقطه صفر مرزی دو کشور، تصریح کرده بود: با نگاه به مباحث اقتصادی، توسعه همکاری‌ها با کشور ارمنستان و همچنین تقویت مسیر ترانزیتی شمال - جنوب که از اولویت‌های دولت سیزدهم است، تصمیم گرفته شد در مرکز استان سیونیک ارمنستان کنسولگری داشته باشیم.

«مرتضی عابدین ورامین» نخستین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران ابتدای مهرماه در حضور «عباس بدخشان ظهوری» سفیر کشورمان در ارمنستان، حکم انتصاب خود را به میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان تقدیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر روز گذشته در صدر هیأتی بلندمرتبه سیاسی وارد فرودگاه ایروان شد و مورد استقبال «مناتساکان صفریان» معاون وزیر امور خارجه ارمنستان قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به ایروان در جمع خبرنگاران از ترسیم نقشه و سند همکاری‌های بلندمدت با ارمنستان خبر داد و گفت که جمهوری اسلامی ایران مخالف حضور بیگانگان در این منطقه از جمله در جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در دیدار با همتای ارمنستانی خود با اشاره به اینکه منطقه قفقاز شرایط سختی را پشت‌ سر می‌گذارد، تصریح کرد: احترام به تمامیت ارضی کشور‌های حوزه قفقاز باید به‌عنوان اصل قرار گیرد و ایران نگرانی خود را از حضور نیرو‌های خارجی در این منطقه به صراحت اعلام کرده است.

امیرعبداللهیان در نشست خبری با وزیر امورخارجه ارمنستان نیز تصریح کرد: ایران هرگونه تغییر ژئوپولتیک در منطقه را تحمل نمی‌کند و آن را خط قرمز خود می‌داند و برای جلوگیری از آن تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها