فتح خرمشهر، فتح خون/ جانشین لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) البرز:

عملیات آزادسازی خرمشهر، کمر رژیم بعث عراق را شکست

سرهنگ «سامانلو» گفت: امروز روزی است که کمر رژیم بعث عراق با وجود پشتیبانی‌های همه‌جانبه ایادی استکبار غرب و شرق به دست رزمندگان اسلام شکسته شد.
کد خبر: ۴۵۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ - 24May 2021

عملیات آزادسازی خرمشهر، کمر رژیم بعثی عراق را شکستسرهنگ «قاسم سامانلو» جانشین لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از کرج ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و ایثار اظهار داشت: امروز روزی است که کمر رژیم بعثی عراق با وجود پشتیبانی‌های همه‌جانبه ایادی استکبار غرب و شرق به دست رزمندگان اسلام شکسته شد.

وی ادامه داد: در این روز تاریخی نیرو‌های جان‌برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران با هماهنگی بی‌مثال در طرح‌ریزی و اجرای عملیات، با شجاعت و فداکاری اقدامی تحسین‌برانگیز و شگفت‌آور را رقم زدند.

جانشین لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز مطرح کرد: عملیات الی بیت‌المقدس در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ آغاز و طی چهار مرحله انجام شد؛ آخرین مرحله که اول خرداد شروع شد، در روز سوم خرداد با آزادسازی شهر خون و قیام از اشغال رژیم بعث عراق به سرانجام رسید.

سامانلو بیان داشت: پس از آزادسازی خرمشهر امام امت این حماسه را معجزه الهی نامیدند و فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد. به‌واقع این پیروزی، معجزه و نصرت الهی بود، زیرا با توجه به استحکامات، تجهیزات، تسلیحات و لشکر‌هایی که دشمن بعثی در این منطقه بکار برده بود آزادسازی و بازپس‌گیری آن برای رزمندگان اسلام بسیار دشوار شده بود.

وی اضافه کرد:، اما ازآنجایی‌که دست تقدیر الهی بر این بود که دشمن در این عملیات خوار و ذلیل شود، شکست سنگینی را از حیث تلفات نیروی انسانی و تجهیزات و تسلیحات متحمل و مجبور به عقب‌نشینی شد. این عملیات اوج هماهنگی رزمندگان سپاهی و ارتشی بود که با وحدت فرماندهی سپاه و ارتش در هم آمیخت و این پیروزی شیرین و نصرت الهی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد.

جانشین لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز عنوان کرد: در عملیات بیت‌المقدس ۵ هزار و ۳۸ کیلومترمربع از اراضی اشغال‌شده توسط ارتش بعثی عراق از جمله شهر‌های خرمشهر، هویزه، پادگان حمیدیه و جاده اهواز – خرمشهر توسط رزمندگان غیور اسلام آزاد و شهر‌های اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه ارتش عراق خارج و ۱۸۰ کیلومتر از خط مرزی نیز تأمین شد.

سامانلو افزود: طی این عملیات حدود ۱۹ هزار نفر از نیرو‌های ارتش عراق به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند و بالغ بر ۱۶ هزار نفر از عراقی‌ها کشته و زخمی شدند. عملیات آزادسازی خرمشهر از نظر نظامی یکی از پیچیده‌ترین و مشکل‌ترین عملیات‌ها در تاریخ جنگ‌های کلاسیک جهان به شمار می‌رود که دنیا را بهت‌زده کرد و تمام محاسبات دشمنان ملت ایران اسلامی را بر هم زد.

وی خاطرنشان کرد: لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) نیز به فرماندهی شهید حاج محسن وزوایی در این عملیات حضور داشت تا به سهم خود در این عملیات پیروزمندانه و غرورآفرین ایفای نقش کند. امروز تفکر انقلابی و الهی و روحیه مقاومت و ایستادگی موجب گرفته شدن جرأت از آمریکای جنایتکار و ایادی استکبار جهانی برای تعدی به ایران اسلامی شده است.

جانشین لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز با اشاره به مقاومت مردم غزه در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی مطرح کرد: همه ما دیدیم که این رژیم چگونه در مقابل اراده، ایمان و ایستادگی رزمندگان جبهه مقاومت، ذلیلانه و بدون هیچ پیش‌شرطی مجبور به پذیرش آتش‌بس شد.

سامانلو اظهار داشت: مردم غزه روحیه ایثارگری، ایستادگی، شجاعت و مقاومت را از رزمندگان دلیر و شجاع این مرزوبوم و در رأس همه آن‌ها حاج قاسم سلیمانی آموخته‌اند. ما امروز به خود می‌بالیم که توانسته‌ایم روحیه انقلابی‌گری، ایستادگی و مقاومت در مقابل مستکبران و مستبدان و زورگویان جهان را به گوش آزادی خواهان عالم برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها