حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

انتخابات در انتظار حماسه‌سازان میهن

با توجه به اعلام افراد تأیید صلاحیت شده برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به‌نظر می‌رسد همگان (دستگاه‌های مجری برگزاری انتخابات، کاندیدا‌ها و مردم) خود را برای خلق حماسه‌ای دیگر آماده کنند.
کد خبر: ۴۵۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ - 26May 2021

انتخابات در انتظار حماسه‌سازان میهنگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- میثم خاکپور؛ با اعلام اسامی نهایی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم از سوی شورای نگهبان، فرآیند انتخابات یک گام دیگر به مرحله نهایی خود نزدیک شد.

این احتمال وجود دارد که بعضاً هواداران برخی از کاندیدا‌ها که در مرحله اول نسبت به شرکت در انتخابات اعلام آمادگی کردند، ولی در مرحله احراز صلاحیت‌ها تأیید نشدند نسبت به رأی شورای نگهبان اعتراض داشته باشند، اما تمکین چهره‌های شاخص در این میان نشان داد که اولویت اصلی در شرایط کنونی برگزاری انتخابات در فضایی با آرامش سیاسی است، اما در این میان تکلیف افراد تأیید صلاحیت شده برای ادامه کار و آغاز رقابت‌های انتخاباتی چیست؟

بداخلاقی، توهین، تخریب ممنوع

همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای فرمودند انتخابات به‌معنی واقعی کلمه فرصت مهم و بی‌نظیری برای استحکام پایه‌های اقتدار و امنیت کشور است و این مهم زمانی محقق می‌شود که کاندیدا‌ها با برنامه بیایند و به‌دنبال آن نباشند تا با تخریب طرف مقابل آرای مردم را به‌دست آورند، چون چنین رویکردی اگر هم کارساز باشد -که نیست- به سود منافع ملی کشور نیست و به اصل انتخابات و نظام خدشه وارد می‌کند.

چه کسی را می‌توان انتخاب اصلح نامید؟

تاکنون بار‌ها و بار‌ها به این موضوع تأکید شده که در انتخابات (به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین رویداد ملی) علاوه بر این‌که دستگاه‌های ذیربط باید سلامت آن را تضمین کنند، کاندیدا‌ها نیز با ارائه برنامه شرایط را برای بازیگران اصلی این صحنه یعنی مردم فراهم کنند تا بتوانند فرد اصلح و شایسته‌ای را برای چهار سال در مسند بالاترین جایگاه اجرایی کشور قرار دهند.

سلسه بیانات رهبر معظم انقلاب در بازه‌های زمانی مختلف حاکی از آن است که ایشان دیگر حجت را بر همگان تمام کرده و حتی در این زمینه هم شاخص اصلی را برای انتخاب اصلح به آن‌ها داده است.

امام خامنه‌ای در ۲۵ اردیبهشت سال ۹۲ در بحث ویژگی‌های نامزد اصلح فرمودند:

«شما که در انتخابات شرکت می‌کنید، دنبال یک فرد اصلحی می‌گردید که بتواند کشورتان را با همین سرعت، بلکه بیش از این، پیش ببرد؛ هم در عرصه‌ی مادی، هم در عرصه‌ی معنوی. شما دنبال انتخاباتید، برای این که کسی یا کسانی، دولتی، رئیس جمهوری بتواند عزت شما را بالا ببرد، استقلال شما را عمیق‌تر کند، وضع زندگی شما را بهتر و مرفه‌تر کند، گره‌ها را باز کند، امید و شور و شوقی در کشور به‌وجود آورد.»

ایشان در خرداد ماه همان سال جزئیات بیشتری از آنچه رأی‌دهندگان باید در انتخابشان مدنظر قرار دهند فرمودند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی در دانشگاه امام حسین (ع) اظهار کردند: «مردم نگاه کنند به اظهارات داوطلبان محترمی که در این میدان وارد شدند، ما هم نگاه می‌کنیم؛ تشخیص بدهیم، ترجیح بدهیم، ببینیم آن کسی که می‌تواند برای انقلاب، برای کشور، برای آینده، برای عزت ملی، برای باز کردن گره مشکلات، برای ایستادگی قدرتمندانه و عزتمندانه در مقابل جبهه‌ی معاندان و برای الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان عالم، بیشتر و بهتر تلاش کند، کیست؟»

با توجه به آنچه توضیح آن رفت شایسته است در شرایط حساس کنونی که جهان به این رویداد ملی کشورمان چشم دوخته به وظایفمان به درستی عمل کنیم تا نه تنها شرایط را برای آینده‌ای بهتر آماده کنیم بلکه به دشمنان این مرز و بوم هم این پیام را بدهیم که هرگز نخواهند توانست ذره‌ای در وحدت و همبستگی بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار