پیام تسلیت چهره‌های فرهنگی برای درگذشت علی مرادخانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی درگذشت علی مرادخانی معاون سابق امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۴۶۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ - 07June 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی درگذشت علی مرادخانی معاون سابق امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.

در متن پیام سیدعباس صالحی آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مدیر توانا و انسان والا، همکار عزیز، معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرحوم علی مرادخانی موجب تاسف و تاثر عمیق گردید.

دوران طولانی و مستمر مدیریت در عرصه های فرهنگی و هنری، در کنار اقدامات تاسیسی، نظام بخش و خلاقانه در این حوزه، او را به مدیری توانمند، کاربلد و کارآمد و مورد وثوق و احترام اصحاب فرهنگ و هنر بدل کرده بود.

اینجانب این ضایعه اندوهناک را به خانواده آن مرحوم، جامعه فرهنگ و هنر و همکاران و علاقه مندان ایشان صمیمانه تسلیت می گویم.

از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و آمرزش الهی و برای بازماندگان مکرم صبر و اجر مسالت دارم.»

رییس کمیته هنر شورای شهر تهران درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفت

الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران و رییس کمیته هنر شورا در پیامی درگذشت علی مرادخانی مدیر عامل موزه موسیقی و معاون هنری سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

«بسمه تعالی

وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

با تاسف و اندوه درگذشت بزرگ‌مرد فقید علی مرادخانی، معاون هنری پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل موزه موسیقی که فردی باورمند، روشن‌اندیش، توانا و هنرپرور بود را به خانواده ایشان و اهالی فرهنگ و موسیقی کشور تسلیت می‌گویم و از پروردگار مهربان برای آن زنده‌یاد آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان محترم تندرستی و شکیبایی و پاداش نیکو خواستارم.

پیام تسلیت حسینی برای درگذشت مرادخانی

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفت.

حسینی در این پیام برای درگذشت مرادخانی، معاون سابق امور هنری و مدیر موزه موسیقی نوشته است:

چلچراغ هنر انقلاب، سوگوار سزاوارمردی شد که جانی جدا از جان‌ هنر نداشت. همه‌ی عمر به مدارا و مردم‌داری زیست و در خلعت خدمت به هنر، یگانه بود و هیچ همتا نداشت.

علی مرادخانی«به خداوندگار هنر پیوست و نام او از پس بسیار خیراندیشی‌ها و همراهی‌ها و هموارسازی‌ها به نیایش شنیده خواهد شد که کارنامه‌ی هنر انقلاب سرشار از مراقبت‌ها و مجاهدت‌های آن بزرگ‌مرد فقید است. به درد و اندوه و حسرت، جامعه‌ی سوگوار هنر بدرقه‌اش خواهند کرد که:
مرگ چنین خواجه نه کاری‌ست خرد»

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد رودکی در پی درگذشت زنده یاد علی مرادخانی

مدیرعامل بنیاد رودکی طی پیامی درگذشت زنده یاد علی مرادخانی، معاون اسبق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موزه موسیقی را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، متن این پیام بدین شرح است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

فراغ دوستی مهربان و مدیری مدبر دشوار و جانگداز است.

هنر ایران، مدیری شیفته خدمت را از دست داد؛ زنده یاد «علی مرادخانی» مونس و پناه و همراه اهالی هنر بود و کارنامه او در راه اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم، ممتاز و درخشان.

به نمایندگی از بنیاد فرهنگی هنری رودکی، این غم بزرگ را به خانواده گرامی آن مرحوم، هنرمندان و هنردوستان تسلیت گفته و آرزومندم خداوند متعال توان و توشه‌ای درخور برای به ثمر نشاندن دغدغه‌های والای این مدیر فرهنگی به ما عنایت فرماید. از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی را خواستاریم.»

تسلیت مدیرکل دفتر موسیقی برای درگذشت مرادخانی

در پی درگذشت علی مرادخانی معاون سابق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام تسلیتی از سوی محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

متن پیام به این شرح است:

«باسمه تعالی
متأسفانه باخبر شدیم که یکی از مدیران باسابقه هنری و همراه و همنشین همیشگی هنرمندان، مرحوم علی مرادخانی، دعوت پروردگارش را برای حضور در تماشاگه راز، لبیک گفته است. و به راستی جز تسلیم در برابر مشیت حضرت حق، پناهگاهی نیست...

ثمرات معنوی و سابقه سال‌های متمادی حضورش در دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین در کنار هنرمندان این مرز و بوم ، جاودان خواهد ماند.

در پایان درگذشت جناب آقای علی مرادخانی را به همسر و فرزندان محترم ایشان، دوستداران و خانواده بزرگ هنر هنر تعزیت و تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار منان، علو درجات و آرامش ابدی برای آن مرحوم مسئلت می‌کنم.»

مدیرکل هنرهای نمایشی درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفت

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی با ارسال پیامی درگذشت علی مرادخانی معاون پیشین امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را که بر اثر بیماری کرونا درگذشت، تسلیت گفت.

متن پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به شرح زیر است:«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت غم‌انگیز جناب آقای «علی مرادخانی» که سال ها خادم عرصه فرهنگ و هنرایران اسلامی بودند، اندوه فراوانی برای بنده و همه همکاران ایشان در معاونت امور هنری و اداره‌کل هنرهای نمایشی ایجاد کرد.

بدون تردید سال ها زحمات ایشان در مجموعه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه در کسوت مدیریت حوزه موسیقی و چه در مقام معاون وزیر را نمی‌توان در گذر زمان به فراموشی سپرد.

اجر این زحمات در کنار لبخند آرام‌بخش و همیشگی ایشان به مخاطبانشان نزد خالق بی‌همتا محفوظ خواهد ماند و بر سفره پربرکت صالحان و ائمه اطهار میهمان باشند. انشاالله...

این مصیبت را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنرمندان کشور عزیزمان تسلیت می‌گویم و از پرودگار رحمان و رحیم برای بازماندگان صبر جزیل خواهانم.»

پیام تسلیت مدیرعامل انجمن موسیقی ایران برای درگذشت علی مرادخانی

در متن علی نیکنام انزابی چنین آمده است:

«انالله و اناالیه راجعون

نام و یاد علی مرادخانی با صداقت و خدمت به هنر پیوند خورده و کوچ ابدی او به معنای وداع با مسوولی است که چند دهه تلاش و حضور مستمر و تاثیرگذار او در عرصه هنر، فرصت هایی را برای هنر و موسیقی کشور فراهم کرده است.

اینجانب فقدان این مدیر زحمت‌کش را به خانواده محترم ایشان و همچنین جامعه موسیقی تسلیت گفته و از درگاه حضرت حق شادی و رحمت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان گرامی مسئلت دارم.»

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار