مدیر کتابفروشی شایسته تبریز در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

طرح‌های فصلی فروش کتاب برای مشتریان دائمی کتاب غنیمت است

زارع به اجرای طرح‌های فصلی کتاب اشاره کرد و گفت: طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها برای کسانی که مشتری دائمی کتاب هستند، فرصت غنیمتی است تا کتاب‌های مورد نیاز خود را با قیمت کمتری خریداری کنند.
کد خبر: ۴۶۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ - 08June 2021

«محمد زارع» مدیر کتابفروشی شایسته تبریز از استان آذربایجان شرقی که بیش از سه دهه است در حوزه کتابفروشی فعالیت می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، اظهار داشت: یکی از درخواست‌هایی که داريم، افزايش زمان اجرای طرح‌های فصلی است و در نظر گرفتن زمان بيشتر می‌تواند به کتابفروشان کمک ‌کند.

وی افزود: تا زمانی که افراد و مردم متوجه برگزاری طرح شوند و بخواهند به کتابفروشی مراجعه کنند، اغلب محدودیت زمانی دارند و به‌نظرم پیش‌بینی زمان ۱۵ تا ۲۰ روز در هر فصل مناسب‌تر است.

زارع همچنین به محدودیت اعتبار کتابفروشی‌ها اشاره و عنوان کرد: بودجه‌هایی که به کتابفروشی‌ها اختصاص داده می‌شود، محدود است و ما معمولاً طی روزهای اول اجرای طرح اعتبارات خود را تمام می‌کنیم و زمانی که مشتری می‌آید، اعتباری نداریم.

این کتابفروش درباره میزان استقبال مردم از طرح‌های فصلی فروش کتاب توضیح داد: اغلب استقبال خوبی از طرح‌ها می‌شود و برخی از مشتریان ما حتی عادت کرده‌اند اوایل هر فصل سراغ ما می‌آیند و زمان اجرای آن را پیگیری می‌کنند تا کتاب‌های مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی اجرای طرح‌ها را برای افراد کتابخوان خوب و مناسب دانست و گفت: طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها برای کسانی که مشتری دائمی کتاب هستند فرصت غنیمتی است تا کتاب‌های مورد نیاز خود را با قیمت کمتری خریداری کنند.

به گفته این مدیر کتابفروشی به دنبال افزایش قیمت کتاب از ابتدای سال جدید، اجرای طرح‌های حمایتی می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش قدرت خرید مردم و همچنین رونق سرمایه در گردش کتابفروشی‌ها شود.

زارع در پایان درباره ضرورت توجه به کتابفروشی‌ها گفت: ما به غیر از کتاب هیچ کالای دیگری نداریم و تجربه من نشان می‌دهد بهترین راهکار برای امرار معاش و تامین هزینه کتابفروشی گردش کاری است؛ خریداری کتاب از سوی سازمان‌ها، نهادها و کتابخانه‌های عمومی از کتابفروشی‌ها می‌تواند در افزایش این سرمایه در گردش کمک کند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار