حضور حداکثری، اقتدار ملی/امام جمعه بندر دیر:

امنیت کشور در گرو حضور حداکثری است

حجت‌الاسلام «حسینی» با تاکید بر اینکه امنیت کشور در گرو حضور حداکثری است گفت: اگر دشمن احساس کند که پشتوانه مردمی نظام کمرنگ شده فشارها را تشدید می‌کند.
کد خبر: ۴۶۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵ - 08June 2021

امنیت کشور در گرو حضور حداکثری استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» امام جمعه بندر دیر امروز در نشست با نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا (شهر دیر و بخش مرکزی)، اظهار داشت: شوراهای اسلامی جایگاه خاصی دارند و نباید انتخابات شوراهای اسلامی تحت تأثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد و کمرنگ شود.

وی گفت: باید اظهار تأسف کرد که گاهی اوقات شوراها به شورای شهرداری تبدیل شده‌اند و کارکرد آنها در حد انتخاب شهردار و رتق و فتق امور شهرداری است که این یک آسیب است شوراها باید در عرصه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و سایر عرصه‌ها ورود کرده و برای عمران و آبادانی شهر و روستا تلاش کنند.

حسینی عنوان کرد: جایگاه شورا علاوه بر انتخاب شهردار، نظارت است اما متأسفانه کار نظارت گاهی اوقات کنار گذاشته و به دخالت کشیده می‌شود. نظام اسلامی و قانون اساسی به شوراها جایگاه داده به شرطی که خودمان این جایگاه را خراب نکنیم.

امام جمعه بندر دیر با تاکید بر اهمیت دو انتخابات پیش رو، عنوان کرد: دشمن در عرصه نظامی و اقتصادی تودهنی خورده و در زمینه فرهنگی نیز اگرچه با جنگ نرم کارهایی کرده‌اند اما بازهم به هدفشان نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه دشمن جدا کردن مردم از نظام است، گفت: دشمن با تکیه بر گرفتاری‌ها و مشکلات مردم این گونه القا می‌کند که نظام اسلامی نتوانسته مشکلات را حل کند. ضمن انتقاد به مسئولان و ضعف مدیریت‌ها و سو تدبیرها، اما نادیده گرفتن تحریم‌های دشمن برای رأی جمع کردن هم بی انصافی است.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه نباید خدمات نظام را نادیده بگیریم، ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی از دایره انصاف خارج نشویم و سیاه نمایی نکنیم و مواظب باشیم در دام دشمن نیافتیم. در این فضا که دشمن از بیرون و عده‌ای در داخل به دنبال ناامیدی و جلوگیری از حضور مردم پای صندوق هستند، شما باید اصل مشارکت حداکثری برایتان مهم باشد.

حسینی با اشاره به اینکه دید نامزدها در انتخابات شوراها باید خدمتگزاری باشد، ابراز کرد: اگر نیت خدمتگزاری باشد و نامزدی رأی نیاورد، اما به حفظ و تحکیم نظام کمک کرده و وظیفه اش را انجام داده است. امروز بقا و عظمت جمهوری اسلامی، عظمت اسلام است و هر نفری که بتوانید پای صندوق رأی جذب کنید، یک حسنه در نامه عمل شما ثبت می‌شود.

امام جمعه دیر افزود: وظیفه نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا دعوت مردم به حضور حداکثری پای صندوق رأی است که هر رأی که به صندوق انداخته می‌شود تیری به قلب دشمنان اسلام خواهد بود.  اگر دشمن احساس کند که پشتوانه مردمی نظام کمرنگ شده فشارها را تشدید می‌کند. از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مردم به هر کس رأی داده‌اند جمهوری اسلامی اسم او را اعلام کرده است و هیچ خیانت و دخالتی در رأی مردم نشده و نخواهد شد و این را به مردم اطمینان بدهید.

وی با بیان اینکه عرصه انتخابات باید عرصه رقابت سازنده باشد، عنوان کرد: باید به پست‌ها و مسئولیت‌ها و حضور در شورا با عینک دینی نگاه کنیم و ببینیم دین و اسلام و رهبران ما با چه دیدی به مسئولیت‌ها نگاه می‌کردند. قصد و انگیزه‌ها خدمت به مردم باشد چرا که پست‌ها امانتی است که مردم به شما سپرده‌اند و طعمه‌ای برای رسیدن به موقعیت دنیایی نیست.

حسینی با بیان اینکه از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف مقدس نمی‌شود استفاده کرد، اظهار کرد: ما باید توانمندی‌ها و شایستگی‌های خود را مطرح و تقوا و ادب اسلامی را رعایت کنیم و از تخریب دیگران بپرهیزیم

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها