معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا و ایثارگران منبعی غنی و اثرگذار در جامعه است

سردار سلیمانی بر ضبط خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا و ایثارگران به عنوان منبعی غنی و اثرگذار در جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۴۶۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ - 20June 2021

خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا و ایثارگران منبعی غنی و اثرگذار در جامعه استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس،‌ سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز (یکشنبه) در نشست شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت ثامن الحجج امام رضا (ع)، اظهار داشت: علی‌رغم هجمه‌های سازماندهی و مهندسی شده و تلاش‌های مضاعفی که دشمنان اسلام با هدف عدم حضور و مشارکت مردم در انتخابات صورت دادند مردم بصیر کشور با حضور جهادی خود حماسه‌ای ماندگار خلق کردند که دشمنان انتظار نداشتند این حماسه رقم بخورد آن هم در شرایطی که مردم از لحاظ معیشتی و اقتصادی در تنگنا قرار دارند.

وی افزود: مردم دوستدار نظام و انقلاب اسلامی هستند و با عشق و انگیزه و به خاطر تداوم راه شهدا در انتخابات حضور پیدا کرده و افتخاری دوباره را خلق کردند، بعد از انتخابات هم دشمنان چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور هنوز دست از دشمنی برنداشته و تلاش می‌کنند تا این حماسه را کم‌رنگ جلوه دهند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه بر ظرفیت ویژه استان البرز و همجواری با استان تهران اشاره و تصریح کرد: استان البرز از استان‌هایی است که در همجواری استان تهران قرار داد و از ظرفیتی ویژه برخوردار است. این استان ماهیت‌های فرهنگی فراوانی دارد که باید بدان توجه شود، اما متأسفانه این همجواری علی‌رغم اینکه باید سبب پیشرفت شود در زمینه‌های مختلف به خصوص فرهنگی عقب ماندگی‌های جدی و فراوان و معضلات و مشکلات بیشتری دارد، تلاش ما این است تا به این استان با یک تلاش و نگاه مثبت توجه ویژه شود.

سردار سلیمانی با تأکید بر ضبط خاطرات شفاهی والدین معظم شهدا و ایثارگران به عنوان منبعی غنی و اثرگذار در جامعه گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی فرهنگی و خدمتگزار است، انتظار ما امروز در بخش خاطره نگاری و تاریخ شفاهی والدین شهدا و جانبازان تلاش در جهت تحقق این مهم است. این خاطرات گنج‌هایی گرانبها است که دیگر جایگزینی برای آن وجود ندارد، خاطراتی که می‌تواند تعامل ایجاد کرده و اثرگذار باشد.

وی افزود: اگر امروز نتوانیم از این ظرفیت ویژه بهره ببریم و این خاطرات را ثبت و ساماندهی نکنیم نسل‌های آینده را از این گنجینه‌ها محروم خواهیم ساخت.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه نگاه بنیاد به اردو‌های فرهنگی را ترویجی دانست و گفت: ما در بحث اردو عقب ماندگی‌های فراوانی داریم که باید جبران شود، نگاه ما در بنیاد به اردو‌ها ترویجی است و باید بتوانیم روی محتوا تمرکز کنیم. بنیاد در اردو‌ها باید نقش نظارتی داشته و از ظرفیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر برای برگزاری اردو‌ها استفاده کند، زیرا تشکل‌های ایثارگری دارای ظرفیتی ویژه برای برگزاری اردو‌ها هستند.

وی همچنین به مجموعه تفریحی عرفان کرج اشاره کرد و گفت: این مجموعه تفریحی نقش مؤثری در تعالی و برگزاری اردو‌های بنیاد دارد که امیدواریم امسال بتوانیم از این ظرفیت بهره برده و برای ۸ هزار نفر از ایثارگران عزیز اردو‌های محتوایی و تفریحی برگزار کنیم.

این جلسه با حضور جمعی از مدیران کل معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد استان البرز برگزار شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها