در سفر معاون تعاون بنیاد به استان همدان تصمیم گرفته شد؛

افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال ایثارگران واجد شرایط

پاکدل که پیرو تأکیدات رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان همدان سفر کرده است، گفت: برای نخستین بار در بودجه سال ۱۴۰۰ اعطای مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال ایثارگران تصویب و بر اساس مصوبه هشتادمین جلسه شورای عالی اشتغال مبلغ سرانه مشمولان واجد شرایط از این تسهیلات از مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافت.
کد خبر: ۴۶۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ - 23June 2021

افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال ایثارگران واجد شرایطبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه دوم تیر در جمع معتمدین معین استان همدان، گفت: با توجه به درخواست جانبازان معزز مشمول ماده یک قانون حالت اشتغال اقدامات لازم برای بررسی و کار کارشناسی ظرف مدت سه ماه در اداره کل پذیرش و امور اداری انجام و از نظرات کارشناسان مختلف و همچنین تعدادی از جانبازان و آزادگان صاحب‌نظر استفاده شد که در نهایت دستورالعمل مربوطه به همراه میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن مشخص شد.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های مجدانه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه زمینه‌های اجرای دستورالعمل فراهم شده و حقوق و مزایای جانبازان و خانواده‌های شهدای (غیر بازنشسته) مشمول تبصره یک قانون حالت اشتغال با توجه به دستور اکید رئیس بنیاد و آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری، در پایان تیرماه سال جاری اصلاح و مطابق ضوابط قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت می‌شود.

معتمدین معین از سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند

پاکدل خطاب به معتمدین معین استان همدان گفت: معتمدین این استان در جایگاهی قرار دارند که حرفی برای گفتن در سطح کشور دارند و این هماهنگی بین معتمدین معین و بنیاد شهید و امور ایثارگران مایه خرسندی است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مؤلفه‌های قدرت در دنیا افزود: امروزه برای افزایش قدرت، اقتدار ملی مطرح می‌شود که دارای جنبه‌های ایجابی و سلبی است و جنبه‌های ایجابی شامل افزایش شاخصه‌ها و مؤلفه‌ها است. یکی از این مؤلفه‌ها فرهنگ ایثار و شهادت است که باعث محبوبیت ایران در کشور‌های منطقه شده است و این باعث افتخار ما است. مؤلفه‌های اجتماعی، فرهنگی خصوصاً معتمدین معین نیز از سرمایه‌های اجتماعی کشور و از مؤلفه‌های اصلی اقتدار ملی کشور هستند و می‌توانند قدرت کشور را تضمین کنند.

وی به ویژگی‌های معتمدین معین اشاره و بیان کرد: ایثارگران و خانواده‌های آنان از مؤلفه‌های اقتدار ملی کشور هستند و باید در سازمان‌دهی آن‌ها تلاش کنیم. معتمدین معین به گونه‌ای انتخاب شدند که همه نخبه، دلسوز و مرجع، قابل اعتماد، آشنا به کار و با انگیزه هستند.

افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها برای اشتغال ایثارگران به یک میلیارد ریال

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر به استان همدان با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه همدان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با ابلاغ سلام مهندس اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به امام جمعه همدان، گفت: بسیاری از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه تعاون تعریف شده که موضوع اشتغال و کارآفرینی، مسکن، امور گلزارها، پذیرش، امور اداری، مددکاری، مشاوره، تسهیلات و رفاهی در این حوزه قرار دارد و مبلغ زیادی از بودجه بنیاد در حوزه تعاون هزینه می‌شود.

پاکدل با بیان اینکه مهندس اوحدی در سالی که گذشت در همه استان‌ها حضور یافتند و تفاهم‌نامه‌هایی با استانداران سراسر کشور برای حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران منعقد شده است، تأکید کرد: با تلاش بسیار زیاد موضوع تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران به نتیجه رسید و پس از مصوبات مکرر مشکل تبدیل وضعیت ایثارگران در حال برطرف شدن است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: در راستای اجرای بند (پ) ماده ۸۹ قانون برنامه ششم توسعه و تخصیص ۱۰ درصد از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به اشتغال ایثارگران، برای نخستین بار در بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال تصویب و بر اساس مصوبه هشتادمین جلسه شورای عالی اشتغال مبلغ سرانه تسهیلات مشمولان واجد شرایط از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافت که این مصوبه توسط رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده است.

لغو حد نصاب برای مصاحبه قبول‌شدگان ایثارگر سازمان تأمین اجتماعی

محمود پاکدل در شورای اداری بنیاد استان همدان نیز گفت: با مکاتبه و پیگیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعیین حد نصاب برای مصاحبه قبول‌شدگان مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در آزمون کتبی سازمان تأمین اجتماعی قبول شده‌اند با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتفی شد و کل سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در آزمون مربوطه به واجدین شرایط تعلق می‌گیرد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در ارائه هر خدمتی دو رکن قانون و اعتبار باید رعایت شود، تصریح کرد: آئین‌نامه‌های فصل ششم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در حال نگارش و نهایی شدن است.

وی در ادامه سفر به استان همدان با خانواده شهیدان «حمیدرضا و محمدرضا وثوقی»، آزاده «یدالله پیرایش»، جانباز ۷۰ درصد «محمد دانشفر» و جانباز ۷۰ درصد «حسن شهمرادی» دیدار و از صبر و از خودگذشتگی این عزیزان تجلیل کرد.

در جریان سفر معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به ۱۳۷ نفر از ایثارگران شهرستان نهاوند زمین واگذار شد که قرارداد واگذاری زمین یکی از ایثارگران در محل استانداری همدان به صورت نمادین تحویل شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار