موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بیانیه‌ای مطرح کرد؛

تشکیل گروه‌های مقاومت از اقدامات برجسته شهید چمران در تقابل با دشمن بود

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت سالگرد شهادت شهید چمران بیانیه‌ای صادر کرد و یاد و خاطره آن شهید عزیز را گرامی داشت.
کد خبر: ۴۶۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ - 21June 2021

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران را یادآور شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امروز (۳۱ خرداد) سالروز شهادت شهید مصطفی چمران است که در سال ۱۳۶۰ در جبهه دهلاویه به شهادت رسید. موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرده است.

این بیانیه به شرح زیر است:

«تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مملو از نام افرادی است که هر یک در عرصه‌های مختلفی دست به کار‌های بزرگ زده و نام خود را جاودانه ساخته‌اند. بدون شک شهید دکتر مصطفی چمران، یکی از این شخصیت‌ها در حوزه علم، جهاد و دفاع است. شهید چمران اسوه‌ای ممتاز و آموزنده در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بود؛ به طوری که امروز با گذشت چهل سال از عروج ملکوتی آن شهید بزرگوار، مطالعه و تأمل در سبک زندگی و ابعاد مختلف شخصیتی ایشان برای تمامی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان و آینده ساز کشور عبرت‌آموز و راهگشاست.

مجاهدت‌های شهید دکتر مصطفی چمران را می‌توان در سه مقطع پیش از انقلاب اسلامی، پس از انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس مورد بازخوانی قرار داد. خدمات ایشان به مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان و نیز آموزش مبارزین مصری گوشه‌ای از سوابق مبارزاتی و نقش آفرینی‌های مؤثر ایشان در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است.

این شهید گرانقدر با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع فتنه‌ها و دسیسه‌های ضدانقلاب و استکبار جهانی که با جنایات تروریستی و تجزیه طلبانه در مناطق مرزی و به خصوص کردستان به اوج خود رسیده بود، تجارب ارزشمند خود را به عرصه دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با ضدانقلاب آورد. حماسه پاوه که با نام شهید چمران عجین شده است، هیچگاه از خاطر مردم کشور به خصوص هموطنان کرد زدوده نخواهد شد.

پس از تجاوز ارتش بعثی به خاک مقدس ایران اسلامی، این مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر با تشکیل گروه‌های مقاومت چریکی و راهبری ستاد جنگ‌های نامنظم نقش ویژه‌ای در توقف پیشروی دشمن متجاوز به خاک کشور و آزادسازی مناطق اشغالی داشت.

بی‌تردید سال‌ها تلاش و ممارست هم در عرصه علمی و دانشگاهی و هم در حوزه فراگیری اصول، مبانی و تعالیم دین مبین اسلام از وی چهره‌ای پرفروغ و الگویی ماندنی برای تمامی مجاهدان فی سبیل الله و مشتاقان عزت و سربلندی اسلام و انقلاب و ساخته بود.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در توصیف ویژگی‌های شخصیتی ایشان فرمودند «شهید چمران انسانی مؤمن، مجاهد، شجاع، بصیر، دانشمند، منصف، هنرمند، باصفا، اهل مناجات، دارای روحیه‌ای لطیف و بی‌اعتنا به نان، نام و مقام دنیا بود.»

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران به روح بلند ایشان و تمامی شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درود می‌فرستد و استمرار مسیر جهاد و مقاومتی که شهید چمران از سرامدان آن بود را یگانه راه موفقیت و پیشرفت کشور در تمامی زمینه‌ها می‌داند.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها