بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران-27

آیین رونمایی از کتاب "نبرد در کانال ماهی" برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب "نبرد در کانال ماهی؛ لشکر 27 محمد رسول الله(ص) در عملیات کربلای 5" صبح امروز در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ - 12May 2015

آیین رونمایی از کتاب

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از کتاب "نبرد در کانال ماهی" با حضور "حسین اردستانی" رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سردار "گلعلی بابایی" رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، سردار "محمداسماعیل کوثری" نماینده مجلس شورای اسلامی و فرمانده وقت لشکر محمدرسول الله(ص)، "مهدی خداوری خان" راوی کتاب و رزاق زاده نویسنده کتاب در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار شد.

مهدی خداوردی خان با بیان اینکه این کتاب به عملکرد لشکر 27 در وضعیت خاصی اشاره دارد، اظهار کرد: در سال 1365، ایران و عراق در التهاب ناشی از عملیاتهای رزمی به سر میبردند و هر دو در پی کسب پیروزی بودند. عراق پس از شکست در والفجر8 تلاش داشت، موازنه را به سمت خود تغییر دهد و ایران میخواست موضع پیروزی خود را حفظ کند.

وی افزود: عراق در ابتدا در ده نقطه عملیات خود را آغاز کرد که یکی از آن نقاط مهران بود که توانست آن را به تصرف خود درآورد. پس از آن دشمن شرط خروج از مهران را منوط به خروج رزمندگان از فاو عنوان کرد. اما این شرایط تنها برای 55 روز ادامه داشت. زیرا رزمندگان توانستند طی عملیاتی مهران را آزاد کنند.

خداوردی خان با اشاره به طرح ریزی عملیات کربلای 5 ادامه داد: پس از شکست در عملیات کربلای 4 فرماندهان در اقدامی جسورانه عملیات کربلای 5 را در شلمچه طرح ریزی کردند که باعث شد در منطقهای که دشمن فکر نمیکرد رزمندگان در آن موفق شوند و به پیروزی برسند.

راوی عملیات کربلای 5 بیان کرد: در این عملیات لشکر 27 در یک منطقه مهم به نام کانال ماهی حماسهای بینظیر آفرید که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار