دبیر پنجمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون و کاریکاتور کتاب» خبر داد؛

حضور هنرمندان ۵۷ کشور در دوسالانه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور کتاب

شجاعی‌طباطبایی از شرکت هنرمندان ۵۷ کشور دنیا در دوسالانه بین‌المللی «کارتون و کاریکاتور» کتاب خبر داد و گفت: ارسال آثار تا ۹ تیر تمدید شده است.
کد خبر: ۴۶۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ - 22June 2021

حضور هنرمندان ۵۷ کشور در دوسالانه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور کتاببه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر پنجمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون و کاریکاتور کتاب» در نشست خبری پنجمین دوسالانه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور کتاب که پیش از طهر امروز در موزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با لطف و مرحمت دوستان و عزیزان و مسئولین نهاد و شخص جناب علیرضا مختارپور که تاکید بر برگزاری منظم این رویداد دارند، شاهد برگزاری دوره پنجم دوسالانه کارتون کتاب هستیم.

وی افزود: این دوسالانه امسال پنجمین دوره خود را سپری می‌کند که به‌نوعی تاکنون منظم بوده و در سطح دنیا به‌عنوان یک اتفاق شاخص دارای درجه پنج ستاره شده است که علت آن برگزاری منظم، حضور هنرمندان مطرح دنیا و انتشار کاتالوگ و دیگر مسائلی بوده که توسط سایت‌های تخصصی کاریکاتور نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

دبیر پنجمین دوسالانه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور کتاب درخصوص موضوعات این دوره دوسالانه کارتون کتاب افزود: کتاب و کودک، کتاب و کتابدار و کتاب و کرونا ازجمله موضوعات این دوسالانه کارتون کتاب می‌باشند و سایت‌های تخصصی دنیا در انتشار این اتفاق همراهی کردند و آمار نشان می‌داد موفق بوده‌ایم چراکه هنرمندان پرتعداد و شاخص دنیا شرکت کرده‌اند.

شجاعی طباطبایی درخصوص تمدید مهلت ارسال آثار به این رویداد نیز گفت: به‌خاطر قوانین رویداد‌های بین‌المللی امکان تمدید بیش از ۱۰ روز برای دوسالانه را نداشتیم لذا ارسال آثار تا تاریخ ۹ تیر تمدید شده است و امسال داوری توسط دو تیم ایرانی و خارجی با حضور چهار هنرمند از کشورمان و هنرمندانی از کوبا، برزیل و کرواسی داوری خواهند شد.

وی از طراحی یک سایت تعاملی دو زبانه فارسی و انگلیسی خبر داد و افزود: طراحی این سایت درجهت تعامل بین جشنواره با هنرمندان داخلی و خارجی است. پیش‌بینی می‌کنیم با وجود تمدید مهلت آثار به جشنواره و شرکت هنرمندان ۵۷ کشور جهان، نسبت به دوره پیش افزایش آثار و مشارکت هنرمندان را داشته باشیم.

شجاعی‌طباطبایی همچنین جشنواره را فرصتی برای حضور داشتند هنرمندان تازه وارد و نوجوان دانست و گفت: در بخش هنرمندان تازه‌وارد و نوجوان پنج اثر برگزیده خواهیم داشت که به هنرمند پنج میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار