وداع آحاد مردم مشهد مقدس با ابوالشهید آیت‌الله موحدی کرمانی

پیکر عالم ربانی آیت‌الله محمدمهدی موحدی کرمانی ابوالشهید در مشهد مقدس تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۴۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ - 13May 2015

وداع آحاد مردم مشهد مقدس با ابوالشهید آیت‌الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، پیکر آیتالله محمدمهدی موحدی کرمانی، بر دوش زائران و مجاوران حرم رضوی، و مسئولان استانی و کشوری و خانوادههای شهدا و ایثارگران با بانگ الله و اکبر، لااله الا الله و یا حسین از مقابل مهدیه مشهد تشییع و تا حرم مطهر بدرقه شد و بعد از اقامه نماز توسط برادر ایشان آیتالله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران و طواف در حرم امام مهربانیها در صحن جمهوری اسلامی بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان در جوار این امام معصوم به خاک سپرده شد.

در این مراسم، آیتالله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیتالله علمالهدی، امام جمعه مشهد، حجتالاسلام سیدحبیبالله حسنی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، و جمعی از مسئولان و اساتید حوزه و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

آیتالله محمدمهدی موحدی معروف به موحدی کرمانی پس از تحمل دورهای بیماری دوشنبهشب در سن 88 سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی در بیمارستان امام حسین (ع) مشهد مقدس دعوت حق را لبیکگفتو به دیدار فرزند شهیدش نائل شد.

این عالم ربانی از پیشگامان مبارزات نهضت انقلاب اسلامی علیه رژیم منفور ستمشاهی و از مؤسسین جامعه روحانیت مبارز تهران و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم در سمت نماینده حضرت امام خمینی (ره) در شهربانی و پسازآن رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح منشأ خدمات مؤثری بهنظام بود.

لازم به ذکر است طلبه شهید علیرضا موحدی پسر این عالم جلیلالقدر در دفاع از سرحدات کشور در مقابل دشمن متجاوز بعثی سر از پای نمیشناخت و حضور تأثیرگذار در جبهههای حق علیه باطل داشت. علیرضا موحدی در سال 65 طی عملیات کربلای پنجدر منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

گفتنی است ازجمله دیگر شهیدان منتصب به این روحانی بلندمرتبه میتوان به شهید اسماعیل قاسمی داماد ایشان، شهید مصطفی موحدی کرمانی برادرزاده و شهید محسن امین نیز اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار