عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مجلس نسبت به نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش دغدغه دارد

فلاحی گفت: کمیسیون آموزش مجلس نسبت به گلایه‌های نیرو‌های خدماتی فعال در آموزش و پرورش در جلسات تخصصی دغدغه دارد و تلاش داریم تا وضعیت معیشتی آنان را از مسیر دیگری دنبال کنیم.
کد خبر: ۴۶۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰ - 07July 2021

نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش ساماندهی می‌شوند/ قانون خدمات کشوری اصلاح شودحجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، درباره گلایه نیرو‌های خدماتی از این کمیسیون به جهت عدم رسیدگی به وضعیت معیشتی‌شان توسط وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: با آنکه هم‌اکنون در حال بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان هستیم اما این لایحه مربوط به رسیدگی به وضعیت نیرو‌های خدماتی نیست و قرار است وضعیت گلایه‌ها و انتقادات نیرو‌های خدماتی در آموزش و پرورش در موضوع دیگری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در لایحه رتبه‌بندی ما شاهد قید ویژه برای معلمان هستیم و نمی‌توانیم موارد مندرج در این لایحه را به فرهنگیان و نیرو‌های خدماتی تسری دهیم و بایستی موضوعات مرتبط با آن‌ها در قانون خدمات کشوری مورد رسیدگی قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: کمیسیون آموزش مجلس نسبت به گلایه‌های نیرو‌های خدماتی فعال در آموزش و پرورش در جلسات تخصصی، دغدغه دارد و تلاش داریم تا وضعیت معیشتی آنان را از مسیر دیگری دنبال کنیم.

فلاحی خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش مجلس به شدت نسبت به کیفیت آموزش، پرورش و پژوهش در کشور حساس است. این در حالی است که نیرو‌های خدماتی نه نقش آموزشی و پرورشی دارند و نه نقش پژوهشی که لایحه رتبه‌بندی درباره معلمان نسبت به این موارد صراحت دارد.

وی با بیان اینکه ما شاهد اجحاف تاریخی در حق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش هستیم، گفت: این موضوع در لایحه رتبه‌بندی معلمان حل شدنی نیست و بایستی مشکلات آن‌ها را در موضوعات دیگر حل و فصل کنیم، اما این دغدغه در کمیسیون آموزش مجلس وجود دارد و حتی جلسه‌ای نبوده که در این باره این موضوع را بررسی نکرده باشیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پایان گفت: کمیسیون آموزش مجلس اولویت ویژه‌ای برای ساماندهی نیرو‌های خدماتی در آموزش و پرورش دارد؛ چراکه معتقدیم باید شأن و کرامت این افراد هم رعایت شود.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار