یادداشت/ سیدرضا اورنگ

مدیریت آینده وزارت ارشاد و ریاکارانی با نقاب مذهب یا پوشینه روشنفکرنمایی

آنچه بیش از همه به هنر و سینمای ایران آسیب زده، ریاکاری است. نباید اجازه داد که ریاکارانی با نقاب مذهب یا پوشینه روشنفکرنمایی وارد عرصه هنر شده و پست‌های مدیریتی را اشغال کنند.
کد خبر: ۴۶۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 10July 2021

مدیریت آینده وزرات ارشاد و ریاکارانی با نقاب مذهب یا پوشینه روشنفکرنماییگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- سیدرضا اورنگ؛ دولت‌ها در سراسر جهان، مدام در حال تغییر هستند و این دور تسلسل تا نابودی کامل جهان و برپایی قیامت همچنان ادامه خواهد داشت.

اگر ممالک دارای سیستم محکم و قوانین و مقررات جامع و فراگیر نباشند، بی‌شک با تغییر دولت‌ها بسیاری از مقررات نیز تغییر کرده و افراد همسو با دولت جدید زمام امور وزارتخانه‌ها و دیگر سازمان‌ها و ادارات را در دست گرفته و به دلخواه عمل خواهند کرد.

هرچند قانون اساسی در کشور‌ها پابرجاست، اما مواردی که قانون مصوب مجلس ندارند، با تغییر دولت‌ها دچار تغییرات خرده و عمده می‌شوند.

متاسفانه کشور بزرگ ایران با تعویض دولت‌ها، برخی از قوانین و مقرراتی که دولت‌های قبل از خود به جای گذاشته‌اند، رنگ باخته یا از بین می‌روند و دور باطل تسلسل ادامه پیدا می‌کند.

مقصود حوزه‌های سیاسی و اقتصادی نیست، مراد از نوشتن این مطلب، تاثیر تغییرات سیاسی بر عرصه هنر و سینماست.

در طول این چند دهه که چندین دولت روی کار آمده و رفته‌اند، هرکس که بر مسند وزارت ارشاد و زیرمجموعه‌های آن نشسته‌اند، به‌دلخواه مقررات قبلی را تغییر داده‌اند. هر کدام هم به زعم خود پنداشته‌اند که این تغییرات به نفع هنر و سینماست که اکثر آن‌ها به ضرر عالم هنر و هنر هفتم ایران بوده است.

متاسفانه برخی از افراد در جامعه زیست می‌کنند که مانند آفتاب پرست در هر موقعیتی رنگ عوض کرده و به رنگ مورد علاقه دولتمردان دولت جدید درمی‌آیند که نمونه‌های آن اخیرا نیز مشاهده شده است.

رییس جمهور جدید، اولین کاری که در عرصه هنر و سینما باید انجام دهد، شناسایی چاپلوسان، ریاکاران، مجیزگویان، منفعت‌طلبان، ریزه‌خواران و آفتاب‌پرستان است. بعد از شناخت این افراد، تمام آن‌ها را به زباله‌دانی بیندازد تا بیش از این آسیب زننده نباشند.

بی‌شک چنین افرادی اکنون نیز از طرق مختلف خود را به چند قدمی رییس جمهور جدید رسانده یا سعی دارند وارد حلقه شده و با جبین ارادت بر زمین مالیدن، برای خود پست و مقامی کسب کنند! نباید اجازه کار به این فرصت طلبان داده شود.

باید افراد کاربلد، دست پاک، نیک اندیش و دلسوز دولت و ملت جایگزین چنین بداندیشان شوند. نباید ریاکارانی با نقاب مذهب یا پوشینه روشنفکرنمایی وارد عرصه هنر شده و پست‌های مدیریتی را اشغال کنند.

اگر در بین مدیران دولت قبلی، افراد دلسوزی وجود دارد، حتما از آنان استفاده شود، زیرا مسیر پیشرفت در امور را تسهیل می‌کنند.

امروز افرادی می‌خواهند با کمک دوستان حزبی و تشکیلاتی خود، در دولت جدید مقام و مال و منالی به دست بیاورند تا هم خودشان دارای مکنت و قدرت شوند و هم برای دوستان حزبی و تشکیلاتی ایجاد منفعت کنند.

برخی از افراد فرصت‌طلب، شغل آینده خویش و دوستان‌شان را نیز در دولت جدید معین کرده و سعی دارند با لطایف‌الحیل و راه انداختن جار و جنجال رسانه ای، دولت جدید را در قبال عمل انجام شده قرار دهند!

مثلا فردی که در ذهن خویش خیال ریاست یک سازمان مهم در وزارت ارشاد را می‌پروراند، اکنون با تشویق و تهییج همپالگی‌هایش در این اندیشه خام است که بر مسند وزارت ارشاد بنشیند. ببینید عمق فاجعه کجاست! مگر هرکسی شایستگی و کلاس وزیر شدن را دارد، آن هم در وزارتخانه مهمی که سرنوشت فرهنگ و هنر ایران آنجا رقم می‌خورد.

وزیر وزارتخانه ارشاد، باید فردی مقبول، با دانش، صاحب کلاس، مجرب، هوشمند و حتی خوش تیپ باشد که اهالی سینما و هنر او را باور داشته و به وزارت‌اش گردن نهند. نمی‌توان دست هرکسی را گرفت و بر مسند وزارت نشاند.

آنچه بیش از همه به مملکت، هنر و سینمای ایران آسیب زده، ریاکاری است. اکنون دو نوع ریاکاری در جامعه به وفور دیده می‌شود، عده‌ای که اهل دین نیستند و خود را مذهبی جای می‌زنند و گروه دیگری که بویی از روشنفکری نبرده و خود را روشنفکر نشان می‌دهند. هر دو نوع این ریاکاری به عرصه هنر و سینما آسیب‌های جدی زده و اگر جلوی آن را نگیرند، آسیب خواهد زد.

رییس جمهور جدید باید به نیت افراد نظر داشته باشد، نه ظاهر و زبان آنان. آنچه در دل دارند مهم است، نه آنچه به زبان می‌آورند یا نشان می‌دهند. خداوند نیز در قرآن مجید فرموده است، به قلب انسان نگاه می‌کند، نه آنچه بر زبان می‌راند.

باید هنرمندان با دانش و مجرب عرصه‌های مختلف را که دلسوز هنر هستند و نیتی به جز خدمت به هنر و مملکت خویش ندارند را مشاور خود قرار داده و از آنان مشورت بخواهد، نه از مجیز گویان بی‌هنر و کارنابلد. نباید به این توجه کرد که کسی ریش بر صورت دارد یا آن را از چهره می‌زداید. نیت قلبی مهم است، نه ظاهر مردم فریب و زبان مداهنه گو.

امیدواریم رییس جمهور جدید تمام چاپلوسان و ریزه‌خواران را از درگاه خود براند و کاربلدان و دلسوزان هنر را به نزدیک خویش فراخواند تا وضع نابسامان هنر و سینمای ایران به سامان برسد.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار