دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هنر هفتم؛ بهترین ابزار بازنمایی مظلومیت در جهان اسلام

باید از ابزار هنر بالاخص هنر هفتم برای بازنمایی چهره‌ی مظلومین جهان اسلام استفاده‌ای بهینه داشت تا باعث آشنایی بیشتر مخاطبین با چنین موضوعاتی شود.
کد خبر: ۵۱۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۴ - 01May 2022

هنر هفتم؛ بهترین ابزار بازنمایی مظلومیت در جهان اسلامگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس_ علی عبدالصمدی؛ هنر هفتم به لحاظ اینکه از داده‌های صوتی و تصویری و روایت قصه به طور همزمان استفاده می‌کند، تاثیرگذارترین نوع رسانه به شمار می‌رود.

در تمام دنیا به ویژه در کشور‌هایی که سیاست‌های صهیونیسم بین الملل غالب است، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل هنر هفتم در عرصه‌ی سینما و تلویزیون جهت اغناء افکار و آراء عمومی در راستای اهداف دست‌های پشت پرده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در جهان اسلام بالاخص در کشور ما نیز جهت به نمایش گذاشتن ظلم و ستم اسراییلیان و صهیونیست‌ها در قبل فلسطینیان سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی فاخری تهیه و تولید شده اند. در این مقال، برخی از به یاد ماندنی‌ترین آثار این حوزه بررسی می‌شوند:

بازمانده

فیلمی سینمایی با موضوع مظلومیت فلسطین و ظلم صهیونیسم به کارگردانی شادروان سیف الله داد. تمامی بازیگران این فیلم سینمایی اهل سوریه بودند. در این میان جمال سلیمان برای مخاطبین ایرانی آشناتر بود. این فیلم محصول ۱۳۷۳ بود البته به دلایلی کاملا سلیقه‌ای تا سال ۱۳۷۵ اکران نشد و پس از اکران با اقبال عمومی مواجه شد و بار‌ها و بار‌ها از رسانه‌ی ملی نیز پخش شده و مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است.

هفت سنگ

سریالی تلویزیونی به کارگردانی سید عبدالرضا نواب صفوی و با بازی داریوش ارجمند، آتیلا پسیانی، اصغر همت، امین تارخ، شادروان جمشید اسماعیل خانی، کمند امیرسلیمانی، علیرضا اوسیوند، حمیرا ریاضی، بهروز بقایی، شادروان عباس امیری و.... جالب است بدانید از این سریال دو فیلم سینمایی به نام‌های هفت سنگ و قاعده‌ی بازی تدوین و روانه‌ی سینما‌های کشور شد. این سریال محصول سال ۱۳۷۶ بود.

چشم‌های آبی زهرا

سریالی به کارگردانی علی درخشی و با بازی جهانبخش سلطانی، میرحسین معلومی، جمشید جهانزاده، علیرضا نجف زاده و.... این سریال محصول شبکه‌ی برونمرزی سحر بود که به زبان فارسی نیز از شبکه‌های داخلی پخش شد. نکته‌ی حائز اهمیت این که شبکه‌ی سحر به دلیل پخش این سریال از پلتفرم ماهواره‌ای بدون هیچ مقدمه‌ای حذف شد. البته لابد این اقدام پلتفرم به شکل کاملا دموکراتیک انجام پذیرفته بود! این سریال محصول سال ۱۳۸۰ بوده است.

سریال‌های دیگری نیز به مساله‌ی صهیونیسم پرداخته اند، اما موارد فوق موضوع مظلومیت فلسطینیان به صورت محوری تبیین کرده بود در صورتی که در دیگر آثار سریالی یا سینمایی این موضوع از محوریت برخوردار نبود.

پردازش سینمایی به موضوع فلسطین و ظلم صهیونیست‌ها در قالب هنر هفتم قطعا میتواند باعث آشنایی بیشتر مخاطبین با چنین موضوعاتی شود و نیز نسل‌های بعدی را با چهره‌ی مظلوم فلسطین آشنا میسازد.

باید از ابزار هنر بالاخص هنر هفتم جهت بازنمایی چهره‌ی مظلومین جهان اسلام استفاده‌ای بهینه داشت.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار