استاندار خراسان رضوی تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت برگزاری مراسم سالگرد امام راحل (ره) در راستای احیای تفکر ناب اسلام

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز رسالت تمام کسانی که به راه، روش و بینش امام خمینی (ره) اعتقاددارند، احیای تفکرات ناب ایشان و تلاش برای تداوم آن در جامعه است.
کد خبر: ۴۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ - 18May 2015

استفاده از ظرفیت برگزاری مراسم سالگرد امام راحل (ره) در راستای احیای تفکر ناب اسلام

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در جلسهٔ ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام بزرگوار (ره) بشریت تشنه را با ارزشهای دینی و الهی آشنا کرد.

وی افزود: دشمنیهای نظام سلطه با انقلاب، نشان از بزرگی کلام و راهی دارد که امام ایجادکنندهٔ آن بود و ما بهعنوان رهروان آن تحت زعامت ناخدای این انقلاب باید در راستای تحقق آرمانهای متعالی بنیانگذار فقید نظام اسلامی تلاش کنیم.

استاندار خراسان رضوی با ترسیم شرایط منطقه و اشاره به برنامهریزی استکبار جهانی و دشمنان اسلام در ایجاد نفاق و تفرقهافکنی بین ملتهای مسلمان، اظهار داشت: راهبرد اصولی جمهوری اسلامی ایران که همواره مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) بهعنوان تنها منادی آن در جهان اسلام، از آن سخن میگویند؛ نگاه تقریبی و ایجاد همبستگی در جهان اسلام است.

وی گفت: در شرایطی که صهیونیسم جهانی با تشکیل گروهکهای تکفیری سعی در خدشهدار کردن چهرهٔ واقعی اسلام و جلوگیری از موج اسلامگرایی در دنیا دارد؛ معرفی اسلام ناب که جهان تشنهٔ آن است بهترین حربه برای مقابله با این توطئهٔ شوم است.

رشیدیان با تأکید بر لزوم پرداختن به علل محبوبیت آرمانها و شخصیت امام راحل (ره) و نظام اسلامی در اذهان مسلمانان و نیز آزاد اندیشان دنیا در این ایام گفت: تبیین اندیشههای سیاسی حضرت امام (ره) و جایگاه ولایتفقیه برای آحاد جامعه و نسل جدید ضروری است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید از این فرصت در راستای تبیین علل دشمنی استکبار جهانی و قدرتهای زورگو با انقلاب، نظام اسلامی و مردم شریف ایران استفاده شود.

وی با تأکید بر برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم بهعنوان یک تکلیف اظهار کرد: برجستهسازی اقتدار و صلابت نظام، روحیه ظلمستیزی، پایداری و عزتآفرینی ملت ایران، تحلیل عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ازجمله نقش رهبری مقتدرانه امام خمینی(ره) باید در برنامههای مراسم امسال مدنظر قرار گیرد.

رشیدیان از مردم بهعنوان عنصر اصلی در عرصههای مختلف انقلاب یادکرد و گفت: باید رویکرد مردمی این مراسم بهدوراز هرگونه اسراف و انجام کارهای نمادین و تشریفاتی حفظ شود.

استاندار خراسان رضوی مخاطب شناسی، شناخت زمان و مکان و نیازمندیهای نسل جوان و بهرهگیری از بیانات امام راحل (ره) منطبق با شیوههای نوین برای جوانان را در این ایام مورد تأکید قرارداد.

وی  با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب بهعنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی توجه دادن به منویات مقام معظم رهبری در این خصوص را در این مناسبت ضروری دانست 

رشیدیان از فرمانداران، دستگاههای اجرایی و تشکلهای مردمی خواست تا با تقسیمکاری منطقی، از تمام امکانات خود در جهت اجرای هرچه بهتر این مراسم در سطح استان بهره گیرند.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم فضاسازی محیطی، برگزاری مراسم در مساجد شهری و روستایی و استفاده از ظرفیت سازمانهای مردمنهاد تأکید کرد.   

وی گفت: با توجه به درخواست مهمانان خارجی حاضر در مراسم ارتحال امام بزرگوار، مبنی بر زیارت بارگاه منور رضوی، باید امکانات برای میزبانی شایسته از این زائران فراهم باشد.

در ادامه، حجتالاسلام محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی نیز با تشریح برنامههای سالگرد ارتحال امام (س) گفت: این ستاد با 22 کمیته در استان، آغاز به کارکرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی افزود: علاوه بر برگزاری ویژهبرنامهها، در روزهای  13، 14 و 15 خردادماه به ترتیب مراسم بزرگداشتی از سوی نیروهای مسلح، نماینده معزز ولیفقیه در خراسان بزرگ و شورای اداری خراسان رضوی در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ سهمیه تعیینشده برای استان 20 هزار زائر است که با توجه به تقارن این ایام با میلاد حضرت امام زمان (عج) پیشبینی اعزام 25 هزار زائر شده است.

نظر شما
پربیننده ها