رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

خاطره حضور دو پسر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جبهه/ حفظ جان فرماندهان ارشد سپاه با یک عبا!

سرلشکر صفوی در بیان خاطراتی به شرح حضور دو پسر رهبر معظم انقلاب اسللامی در خط مقدم جبهه و در عملیات کربلای یک پرداخت.
کد خبر: ۴۶۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۰ - 16July 2021

خاطره حضور ۲ پسر رهبر انقلاب در جبههسرلشکر سید رحیم صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس به بیان خاطراتی از عملیات کربلای یک پرداخت و اظهار داشت: عملیات کربلای یک نهم تیر که مصادف با ماه مبارک رمضان بود انجام شد. در تیرماه شهر مهران ۴۵ درجه حرارت داشت. حجت الاسلام حاج عبدالله میثمی روحانی پر معنویت آن زمان نماینده حضرت آیت الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران بود.

روحانی معنوی جبهه

وی افزود: من از مهران در حال رفتن به اهواز بودم که دیدم در کنار جاده یک نفر عمامه به سر در حال پیاده رفتن است، دیدم آقای میثمی است؛ لب‌ها خشکیده و روزه گرفته بود. پرسیدم چرا روزه گرفتید؟ گفت چون من کثیرالسفر هستم.

سرلشکر صفوی در خاطره دیگری بیان کرد: در همین عملیات که به آزادسازی مهران انجامید، منطقه ارتفاعاتی به نام قلاویزان دارد که ارتفاعی مرزی بین ما و عراق است. در این منطقه کانالی را عراقی‌ها کنده بودند که فرماندهان لشکر‌ها مثل مرتضی قربانی، غلامرضا جعفری، محمد کوثری و ... در این کانال نشسته بودند تا برای انجام عملیات برنامه بریزند؛ مدام عراقی‌ها خمپاره شصت می‌زدند و اذیت می‌کردند. آقای میثمی که انسان عارفی بود، عبای خود را بالای سر کانال انداخت و گفت که بروید زیر این عبا بایستید ترکش به شما نمی‌خورد و خودش بیرون عبا ایستاد. واقعا ۱۰ دقیقه‌ای که فرماندهان برای برنامه‌ریزی زیر عبا بودند ترکشی سمت آنان نیامد.

آب لیمو شیرین بهشتی

این فرمانده دوران دفاع مقدس تعریف کرد: من در زمان جنگ دو بار تب مالت گرفتم، تمام استخوان‌های پایم آنقدر درد گرفته بود که نمی‌توانستم ایستاده نماز بخوانم. آقای میثمی آمد به دیدنم، از دزفول آمده بود و برایم لیموشیرین گرفته بود؛ لیمو‌های دزفول هم بسیار خوشمزه است، داخل لیوان آب لیمو را گرفت و به من داد. در کنارش شروع کرد به قرآن خواندن که من به شوخی گفتم حاج آقا سوره الرحمن بخوان.

وی افزود: روزی دو تا آمپول باید می‌زدم و دکتر گفته بود حدود ۱۵ روز بیماری‌ام طول می‌کشد. سه روز نگذشت تب مالت از بدن من خارج شد، البته که من دارو‌ها را ادامه دادم، ولی به ۱۵ روز نکشید. حاج آقا میثمی در ۳۲ سالگی در عملیات کربلای ۵ در ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ یک ترکش خورد و به شهادت رسید و پیکرش در گلزار شهدای اصفهان مدفون است.

دو پسر رئیس جمهور در خط مقدم

سرلشکر صفوی تصریح کرد: در همین عملیات کربلای یک، به لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) رفته بودم که جوانی آنجا حضور داشت و باعث تعجب من شد. او آقا سید مجتبی خامنه‌ای فرزند حضرت آیت الله خامنه‌ای بود که به عملیات کربلای یک آمده بود. در عملیات بدر هم برادر بزرگش آقا مصطفی را در منطقه دجله دیدم که گفتم آقا مصطفی شما اینجا چه می‌کنید؟! اگر اسیرتان کنند می‌گویند پسر رئیس جمهور را اسیر کردیم اگر شهید شوید می‌گویند پسر رئیس جمهور شهید شده که ایشان را برگرداندم.

در دنیا سابقه نداشته است که رئیس جمهوری دو پسرش را با سنین پایین به جبهه بفرستد. کسی باور نمی‌کند رئیس جمهور ایران دو پسرش را به جبهه آنهم خط مقدم فرستاده باشد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار