در حاشیه جلسه دولت؛

اوحدی: امسال نهضت مسکن‌سازی جامعه ایثارگری شکل می‌گیرد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌ها در اجرای کامل این قانون که شفاف است و شامل همه قرارداد‌ها می‌شود، تعلل می‌کنند. ب
کد خبر: ۴۶۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ - 14July 2021

اوحدی: امسال نهضت مسکن‌سازی جامعه ایثارگری شکل می‌گیردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تفاهم‌نامه خوبی بین بنیاد شهید و وزارت راه به امضا رسید که برای سال ۱۴۰۰ همانطور که تأکید کردیم سال نهضت مسکن‌سازی جامعه ایثارگری است، براساس این تفاهم‌نامه زمینه‌ها و پشتیبانی لازم برای آماده‌سازی ۴۰ هزار واحد مسکونی که تسهیلات وام مسکن هم برای آن به تصویب رسیده بود، فراهم شد که بزودی شاهد اجرایی‌شدن آن هستیم.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های جامعه ایثارگری، اجرای کامل بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه است که موضوع تبدیل وضعیت فرزندان عزیزمان در جامعه ایثارگری است که دستورالعمل آن به تایید و تصویب سازمان اموری و استخدامی کشور و سازمان برنامه رسید و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد.

اوحدی افزود: متاسفانه برخی دستگاه‌ها در اجرای کامل این قانون که شفاف است و شامل همه قرارداد‌ها می‌شود، تعلل می‌کنند. روزی که پدران این عزیزان به جبهه رفتند و برای سلامت امنیت جامعه ما همه‌چیز خود را دادند آیا کسی پرسید که شما که برای دفاع از امنیت کشور وارد شدی نوع قراردادت چیست؟ که امروز بعد از شهادت، جانبازی یا اسارت پدران این افراد این موضوع را به عنوان محدودیت برای فرزندان آنان در نظر می‌گیریم؟

رییس بنیاد شهید یادآور شد: از دستگاه‌هایی که هنوز به این قانون تمکین نکردند درخواست دارم که این قانون را اجرا کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه دستگاه‌هایی با این مصوبه همکاری نکردند، گفت: شرکت‌های وزارت نفت و شبکه بانکی کشور باید همکاری جدی‌تری را برای اجرای این قانون داشته باشند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها