امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان صنایع هوایی و استانداری گیلان

تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک میان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با استانداری گیلان و دانشگاه گیلان منعقد شد.
کد خبر: ۴۶۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ - 14July 2021

امضاء تفاهم نامه‌های همکاری مشترک سازمان صنایع هوایی با استانداری گیلان و دانشگاه گیلانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک میان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با استانداری گیلان و دانشگاه گیلان با هدف گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناورانه منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در مراسمی با حضور امیر «خواجه‌فرد» مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، «ارسلان زارع» استاندار گیلان، «علی اوسط اکبری مقدم» رئیس سازمان منطقه آزاد تجاری و «احمد رضی» رئیس دانشگاه گیلان به امضاء طرفین رسید.

امیر خواجه‌فرد، در این مراسم هدف از امضای این تفاهم‌نامه را همکاری در زمینه‌ اکتساب فناوری مورد نیاز کشور، توسعه فضای کسب و کار‌های هوایی؛ اعلام اولویت‌های پژوهشی و فناورانه سازمان به دانشگاه و همکاری در اجرای طرح‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه سازمان صنایع هوایی در قالب تیم‌های استارتاپ و شرکت‌های دانش‌بنیان ممتاز منتخب برشمرد و افزود: سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا خود را ملزم به استفاده از سرریز توانمندی‌های بخش دفاعی در حوزه‌های غیرنظامی می‌داند که بهره‌گیری از ظرفیت‌های این سازمان در فراهم‌سازی زیرساخت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگ‌سازی در حوزه صنعت هوایی به‌ویژه در بخش هواپیما‌های سبک، بخشی از این رویکرد است.

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز در این مراسم، اقدامات سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در راستای اعتلا و توسعه کشور را مایه مباهات دانست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان در عرصه‌های منابع انسانی، علم و فنآوری و موقعیت‌های جغرافیایی و اقتصادی آن، منطقه آزاد انزلی و دانشگاه گیلان، این تفاهم‌نامه را فرصت مناسبی برای اساتید و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف مکانیک، برق، الکترونیک و سایر رشته‌های تخصصی دانست که می‌توان از ظرفیت‌های آن‌ها متناسب با ماموریت‌های سازمان صنایع هوایی استفاده کرد و استان گیلان نیز به عنوان یکی از قطب‌های صنعت هوایی کشور مطرح شود.

استاندار گیلان گفت: امیدواریم که با عزم همگانی و اراده‌ای که در مسئولان استان وجود دارد و با برگزاری مستمر و ماهانه کارگروه‌های تعیین شده، ان‌شاالله شاهد اجرایی شدن هرچه سریعتر مفاد این تفاهم‌نامه باشیم.

احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه، آن را فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان شمال کشور در کارآفرینی و توسعه ارتباطات صنعت و دانشگاه دانست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه گیلان به‌عنوان بزرگترین دانشگاه منطقه شمال کشور، نقش هماهنگ‌کننده دانشگاه‌های استان‌های شمالی کشور را برعهده دارد، افزود: این تفاهم‌نامه علاوه بر فرصت‌هایی که برای توسعه استان گیلان دارد با توجه به تنوع رشته‌ای موجود و ظرفیت‌های علمی دانشگاهی، دستاورد‌های خوبی هم برای دانشگاه گیلان خواهد داشت.

در پایان این مراسم، استاندار گیلان و هیئت مدعو ضمن بازدید از شرکت‌های تابعه سازمان صنایع هوایی، از نزدیک با دستاورد‌ها و توانمندی‌های سازمان صنایع هوایی در حوزه، طراحی، ساخت، تولید و بازآماد (اورهال) انواع هواپیما، بالگرد و پهپاد آشنا شدند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها