راننده‌های کامیون فلسطینی طرح حمله تل‌آویو به نوار غزه را خنثی کردند

منابع عبری‌زبان خبر دادند که در جریان جنگ اخیر علیه نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی قصد داشته با تکیه بر راننده کامیون‌ها تظاهر به حمله زمینی به نوار غزه بکند که با حضور نیافتن رانندگان در محل کار این طرح ناکام مانده است.
کد خبر: ۴۶۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶ - 16July 2021

راننده‌های کامیون فلسطینی طرح حمله تل‌آویو به نوار غزه را خنثی کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت»، امروز (جمعه)، خبر داد که صد‌ها راننده کامیون فلسطینی از اهالی سرزمین‌های اشغالی عرب۴۸ در جنگ اخیر با نوار غزه در پی اعتصاب سراسری در محل کار خود حاضر نشده‌اند و این مسئله باعث شده یکی از عملیات‌های مهم ارتش رژیم صهیونیستی علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ناکام بماند.

روزنامه «الاخبار» به نقل یدیعوت آحارانوت ابتدا یادآور شد که در پی مجموعه اقداماتی از جمله تعرض ساکنان فلسطین اشغالی به اهالی محله الشیخ جراح، محله سلوان، مسجد الاقصی و تلاش برای در اختیار گرفتن کنترل «باب العامود» و از سوی دیگر تعرض پلیس و شهرک‌نشیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی ساکن در اراضی اشغالی عرب۴۸ و همچنین تجاوز ارتش تل‌آویو به نوار غزه، ساکنان این مناطق دست به اعتصاب سراسری زدند و بسیاری در محل کار خود حضور نیافتند.

طبق این گزارش، رانندگان عرب خودرو‌های سنگین نیز همچون مردم دیگر دست به اعتصاب زدند و این مسئله خسارت سنگینی به ارتش تل‌آویو وارد کرد چرا که برنامه‌ریزی شده بود از این راننده‌ها برای انتقال تجهیزات نظامی، نفربر و تانک برای نظامیان صهیونیست استفاده شود.

یدیعوت آحارانوت با اشاره به اینکه رانندگان اتوبوس نظامیان نیز در محل کار خود حاضر نشدند، در این خصوص نوشت: «بخش اعظمی از رانندگانی که در شرکت‌ها و کارخانه‌های ساخت تجهیزات و حمل‌ونقل ماشین‌آلات نظامی مشغول به کار هستند، عرب‌تبار هستند. این افراد در جریان اعتصاب سراسری در محل کار خود حاضر نشدند آن هم در حالی که ارتش وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده بود».

این روزنامه عبری‌زبان در ادامه گزارش داد که از ۵۰۰ راننده کامیون تنها ۴۰ نفر از آن‌ها در محل کار خود حاضر شدند از‌این‌رو ارتش تل‌آویو از طرح فوق‌العاده بهر‌ه‌گیری از رانندگان دیگر بخش‌های مخصوص مأموریت‌های فوری استفاه کرد تا بتواند تانک‌ها و نفربر‌های خود را از جولان اشغالی به مرز نوار غزه منتقل کند.

یدیعوت آحارانوت در ادامه نوشت: «به آسانی می‌توان پیش‌بینی کرد که اگر جنگی در جبهه شمالی (مرز با لبنان) صورت بگیرد، ارتش به صد‌ها راننده در شرایط فوق‌العاده نیاز پیدا خواهد کرد».

بر اساس این گزارش، «ایتسیک ترجمان» رئیس بخش لجستیک در سرزمین‌های اشغالی دو هفته پیش تحقیقی در این خصوص به «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ارائه کرده است و قرار است ارتش رژیم صهیونیستی برای این مشکل راه‌حلی بیابد.

الاخبار افزود که کمبود تعداد رانندگان برنامه حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی را برهم ریخت؛ حمله‌ای که «هدف از آن وارد کردن صد‌ها تن از نیرو‌های حماس به تونل‌ها و انجام حمله هوایی علیه آن‌ها بود»؛ اما این عملیات که یکی از سلاح‌های محرمانه و راهبردی رژیم صهیونیستی بود، ناکام ماند.

از سوی دیگر، حیله ارتش رژیم صهیونیستی علیه نیرو‌های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین کارساز نبود چراکه نیروی زمینی حماس به تونل بازنگشت.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که گزارشی در این رابطه به رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی ارائه خواهد شد.

یدیعوت آحارانوت خاطر نشان کرد که این مشکل جدیدی برای ارتش تل‌آویو محسوب نمی‌شود چراکه «گابی بن هاروش» رئیس اتحادیه حمل‌ونقل در سرزمین اشغالی نیز دو سال پیش در پیامی به «یتسحاق بریک» مسئول شکایت سربازان ارتش تل‌آویو خبر داده بود: «کمبود نیروی انسانی در ارتش همچنین شامل کمبود شدید رانندگان خودرو‌های سنگین می‌شود و بخش غیرنظامی توان فراهم کردن تمام نیاز‌های ارتش در شرایط فوق‌العاده را ندارد».

طبق برآوردها، بخش غیرنظامی در سرزمین‌هاش اشغالی به ۲۰۰۰ راننده خودرو‌های سنگین نیاز دارد که این کمبود برای ارتش رژیم صهیونیستی در وضعیت‌های فوق‌العاده نیز مشکل‌ساز شده است.

بن هاروش در پیام خود توضیح داده بود: «زمانی که در بخش غیرنظامی با کمبود راننده‌ها و به طور خاص رانندگان یهودی مواجه می‌شویم، این مسئله بر عملیات‌های نظامی نیز تأثیر منفی می‌گذارد و اوضاع خطرناک‌تر می‌شود. اگر جنگی در لبنان به وقوع بپیوندند ما با از دست دادن بسیاری تاوان این را پرداخت خواهیم کرد».

ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر با نوار غزه با ارسال تجهیزات نظامی به اطراف مرز‌های این باریکه و دادن اطلاعات غلط به رسانه‌ها مبنی بر آمادگی برای آغاز حمله زمینی تلاش کرد تا نیرو‌های مقاومت را به تونل‌ها بکشاند و با انجام یک حمله هوایی ضربه سنگینی به مقاومت وارد کند که این حیله راه به جایی نبرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار