اعطای نشان فداکاری به شهید «پاک‌سرشت»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «هدایت‌الله پاک سرشت» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۶۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ - 17July 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «پاک‌سرشت»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌ پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «هدایت‌الله پاک‌سرشت» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید هدایت‌الله پاک‌سرشت در سال ۱۳۲۹ در روستای امامزاده اسماعیل شهرستان اقلید استان فارس به دنیا آمد.

وی پس از اخذ مدرک دیپلم در سال ۱۳۵۰ وارد دانشکده افسری ارتش شد و در سال ۱۳۵۴ و پس از طی دوره مقدماتی پیاده در مرکز پیاده شیراز، مشغول خدمت شد.

شهید پاک‌سرشت پس از مدتی به لشکر ۸۱ زرهی منتقل شد. با شروع تحرکات ارتش بعث عراق، در منطقه حضور داشت و با شروع رسمی جنگ تحمیلی به مقابله با ارتش بعث عراق پرداخت. مقاومت دلیرانه شهید والامقام و یگان تحت امرش در منطقه سرپل ذهاب تا دو هفته پس از تهاجم ارتش عراق ادامه داشت تا اینکه در تاریخ ۱۴ مهرماه ۱۳۵۹ در خط مقدم مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها