مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تسریع در احداث موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گرو همکاری مسئولان منطقه‌ای است

سردار «یوسفعلی‎زاده» گفت: عملیات ساخت پروژه عظیم موزه و مرکز فرهنگی در پنج عرصه به صورت همزمان در دست اجراست و امیدواریم در تعامل با مسئولین منطقه‌ای و شهرستانی، پروژه ساخت و تجهیز با سرعت بیشتری پیگیری شود.
کد خبر: ۴۶۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ - 17July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در پی دعوت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از اعضای این مجمع ضمن بازدید از پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با سردار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار اظهار داشت: پس از بهره‌برداری از ساختمان مرکز اسناد دفاع مقدس به‌عنوان فاز نخست مرکز فرهنگی، عملیات ساخت این پروژه عظیم در پنج عرصه مشتمل بر ساختمان مقاومت اسلامی، تالار همایش‎ها، ساختمان اداری، موتورخانه و محوطه‎سازی به‌صورت همزمان در دست اجراست و امیدواریم در تعامل با مسئولین منطقه‌ای و شهرستانی، پروژه ساخت و تجهیز با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص جمع‌بندی و تألیف دانشنامه دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: مطابق برآوردهای صورت گرفته، بالغ بر 2 هزار و 500 مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس استان تعریف‌ شده که لازم است حجمی به میزان 30 جلد به این اثر فاخر اختصاص یابد.

این مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان با پژوهش‌های گسترده بالغ بر 100 نفر از اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه، پژوهشگران و پیشکسوتان دفاع مقدس در دست اجراست و امیدواریم سه جلد از آن که دربرگیرنده 500 مدخل است، تا پایان سال جاری تدوین، تألیف و منتشر شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تألیف کتب فاخر ادبی مشتمل بر خاطرات، داستان، داستان‌های کوتاه و زندگینامه فرماندهان شهید و رزمندگان یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس، بخش دیگری از اقدامات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده امیدواریم تا در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، بیش از 100 عنوان کتاب و تألیف فاخر در حوزه ادبیات دفاع مقدس به مرحله انتشار برسد.

یوسفعلی‎زاده حمایت‌های مسئولین استانی و منطقه‌ای را در تکمیل یادمان‎های شهدای گمنام در برخی از نقاط استان، ضروری دانست.

در پایان این نشست، جمعی از نمایندگان شهرستان‌های استان به بیان نظرات خود در خصوص راهکارهای تسریع در عملیات احداث موزه دفاع مقدس استان پرداختند و در این‌باره، بحث و تبادل نظر شد.

حجت‌الاسلام «جواد نیک‌بین» نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، «جواد کریمی قدوسی» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، «سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی» نماینده مردم فریمان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، «بهروز محبی نجم‌آبادی» نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، داورزن، خوشاب و ششتمد در مجلس و سخنگوی مجمع نمایندگان استان، «حسین عباس‌زاده امامی» نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز و گلبهار در مجلس شورای اسلامی و «حسن رزمیان‌مقدم» نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی ازجمله نمایندگان حاضر در این جلسه بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار