عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

انتقاد از توسعه نامتوازن در مناطق محروم/ بی‌توجهی به ایجاد اشتغال منجر به افزایش مهاجرت می‌شود

یوسفی گفت: عدم توجه به موضوع اشتغال و توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم منجر به خالی شدن آن مناطق از سکنه و ایجاد ناامنی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰ - 28July 2021

انتقاد از توسعه نامتوازن در مناطق محروم/ بی‌توجهی به ایجاد اشتغال منجر به افزایش مهاجرت می‌شودمجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در خصوص نارضایتی‌های مطرح شده در جنوب کشور اظهار داشت: اگر جلوی توسعه نامتوازن در کشور را نگیریم و بخشی‌نگری برخی از مسئولان چند استان خاص ادامه داشته باشد، مناطقی که در کشور زیرساخت مناسبی ندارند همواره با مشکلات مختلف و عدم توسعه‌یافتگی مواجه خواهند بود که نتیجه آن امر خالی شدن این مناطق از سکنه است درحالی که قدمت این مناطق به اندازه سابقه زیست بشری است.

وی با بیان این‌که اغلب این مناطق با مشکلاتی از قبیل مشکلات اشتغال رو به رو هستند، افزود: وقتی به دلیل بیکاری ساکنین آنجا منطقه را ترک می‌کنند ما باید برای تأمین امنیت این مناطق هزاران میلیارد تومان هزینه کنیم. اگر در مناطق غربی نیز بخشی‌نگری مورد توجه قرار گیرد و به زیرساخت‌هایی که می‌توانیم در توسعه اشتغال توسعه دهیم توجه نشود در آینده شاهد بحران‌های بعدی خواهیم بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مناطق غرب، عشایر غیوری دارد که همواره پشتیبان نظام بوده‌اند و اگر این اقشار هم مشکلات برق و آب داشته باشند و برخی مناطق دیگر کشور در رفاه باشند این موضوع نشان دهنده توسعه نامتوازن است و از عواقب آن می‌توان به پدیده مهاجرت اشاره کرد که در نهایت پدیده حاشیه نشینی افزایش پیدا داده و ما برای جبران این خسارت باید هزاران میلیارد تومان هزینه کنیم.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار