امام جمعه موقت سرپل ذهاب:

نماز جمعه عامل وحدت و انسجام اسلامی در کشور است

حجت‌الاسلام «عسگری» گفت: نماز جمعه گرانبهاترین یادگار امام راحل و عامل مهم وحدت و انسجام اسلامی در کشور است.
کد خبر: ۴۶۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ - 23July 2021

نماز جمعه عامل وحدت و انسجام اسلامی در کشور استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام «اسماعیل عسگری» امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با تبریک فرارسیدن عید غدیر اظهارداشت: عید غدیر، عیدلله اکبر، عید آل محمد (ص) و با ارزشترین عید اسلامی است.

وی بابیان اینکه روز غدیر از امیرالمومنین (ع) است نه امیرالمومنین (ع)  ‍ازغدیر افزود: مسأله غدیر به گونه ای نیست که فی نفسه برای حضرت امیرالمومنین ع یک مسئله را بوجود بیاورد بلکه این امیرالمومنین ع است که مسئله غدیر را ایجاد کرده است .

خطیب جمعه موقت شهرستان افزود: ولایت و امامت آنقدر برای خداوند مهم است که در آیه ابلاغ به رسولش برای واقعه غدیر به تهدید  پیامبر خود می پردازد و می فرماید ای رسول خدا اگر امامت و جانشینی امیرالمومنین ع را انجام ندهید رسالت تو ناتمام است و پس از انجام واقعه غدیر بود که آیه رضایت خداوند از پیامبر اسلام نازل می شود .

عسگری بابیان اینکه مسلمانان در برابر غدیر وظیفه سنگینی دارند تصریح کرد: ما در برابر واقعه غدیر وظیفه داریم که از این حکم و سفارش خداوند محافظت کرده ، جایگاه این واقعه مهم را ادراک و آنرا در جامعه معرفی و ترویج دهیم تا از غربت آن بکاهیم ولی متاسفانه با کوتاهی مسلمانان واقعه غدیر در غربت مانده و فقط به یک جشن ساده در روز عید اکتفا کرده و لذا فرهنگ غدیر در جامعه ترویج نیافته و همچون واقعه کربلا و عاشورا در جامعه نهادینه نشده است.  

وی افزود: ما موظف هستیم دراین ایام در حد توان خود اگر شده با پول، با قلم، با فکر، با بیان، با اقامه مجلس و هر طریق دیگری از این تکلیف الهی محافظت و پاسداری کرده و آنرا در جامعه ترویج دهیم اگر امروز افرادی در جامعه غدیر را به خوبی نمی شناسند بخاطر کم کاری ما شیعیان امیر المومنین ع در برابر واقعه غدیر است.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب درادامه به ولادت امام هادی بیان کرد: یکی از اقدامات امام هادی دعای جامع کبیره است که اقیانوسی مواج از معارف الهی و معرفی اهل بیت پیامبر و ائمه معصومین علیهم‌السلام است و سفارش می کنند که هرکس می خواهد امام شناسی خودرا قوی کند این دعا را بسیار بخواند.

وی در ادامه به سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: نماز جمعه گرانبهاترین یادگار امام راحل و عامل مهم وحدت و انسجام اسلامی در کشور است. نماز جمعه در کشور و ائمه جمعه در طول انقلاب وظیفه خود را در حفظ نظام و استحکام انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کرده و امروز تریبون نماز جمعه به محلی برای فریاد مشکلات و در خواست‌های مردم و رفع مشکلات آنها تبدیل شده است.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود باانتقاد از فشار بانکها برمردم شهرستان اذعان داشت: فشار بانکها بر مردم و عدم توجه آنها به مصوبه دولت برای امهال یکسال دیگر تسهیلات مناطق زلزله باعث اذیت و آذار مردم شده که بعلت کم کاری و ترک فعل برخی از مدیران بانکی است و امیدواریم مسئولین استانی و شهرستانی هرچه سریعتر با پیگیری ساماندهی و اصلاح سیستم بانکی از فشار بانکها برمردم جلوگیری کنند. اخذ جریمه های اجباری از مشتریان بانکی براساس نظریه علما و مراجع تقلید حرام و درحکم ربا می باشد که امیدواریم بانکها در این خصوص توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار