عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

لزوم اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی/ دولت توانایی مدیریت بحران کم‌آبی را دارد

نوری قزلجه گفت: ۹۰ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که باید در این حوزه روش‌های مصرف بهینه آب و توسعه آن‌ها در برنامه دولت طی ۴ سال آینده باشد.
کد خبر: ۴۶۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ - 01August 2021

لزوم اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی/ دولت توانایی مدیریت بحران کم آبی را داردغلامرضا نوری قزلجه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، درباره وضعیت نامناسب منابع آبی کشور اظهار داشت: اگر موضوع مشکلات آب را به صورت اسنادی بررسی کنیم از دهه ۴۰ و با توسعه کشاورزی و حفر چاه و استفاده از پمپ و تغییرات در سیستم آبیاری کارشناسان هشدار دادند که طی سال‌های آتی با مشکلات آبی مواجه می‌شویم که این موضوع در سال‌های اخیر تشدید شده است.

وی با بیان اینکه طی دو دهه گذشته تغییرات اقلیمی نیز نقش بسزایی در بحران کم آبی داشته است، افزود: امروز وضعیت موجود خوب نیست و از سوی دیگر با کسری ۲۵ درصدی غذا مواجهیم و از سوی دیگر به دنبال افزایش جمعیت هستیم که موضوع کم‌آبی در مقابل این دو موضوع قرار گرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مصرف آب باید اصلاح شود. ۹۰ درصد آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود که باید در این حوزه روش‌های مصرف بهینه آب و توسعه آن‌ها در برنامه دولت طی چهار سال آینده باشد تا بهره‌وری آب به صورت قابل توجهی ارتقا یابد.

نوری قزلجه خاطرنشان کرد: اصلاح روش‌های آبیاری منجر به افزایش راندمان آبیاری می‌شود و دولت با افزایش ۲۰ درصدی راندمان آبی می‌تواند بحران کم‌آبی را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار