یادداشت/ حامد افروغ

فرهنگ ایثار و شهادت؛ عامل وحدت ملی در بحران‌ کرونا

فرهنگ ایثار و شهادت پادزهر مشکلات ناشی از کروناست تا ملت ایران هم بتواند با وحدت ملی به مقابله با کرونا برخیزد و هم با همدلی و کمک به یکدیگر به درمان و رفع عوارض این بلیه از زندگی و جامعه ایرانی بپردازد.
کد خبر: ۴۷۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۸ - 14August 2021

فرهنگ ایثار و شهادت؛ عامل وحدت ملی در بحران‌ کروناگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ بیش از دو سال است که کشتی زندگی مردم جهان در بحران همه‌گیر کرونا به گل نشسته است و از این رهگذر، ملت ایران نیز گرفتار این بلیه شده است. آنچه که در بحران‌ها و اتفاقات مهم برای هر ملتی مهم می‌نماید، نحوه تعامل آنها با هم و وحدت رویه ملی آنهاست برای حل آن مشکل.

بسیاری کشورهای جهان برگرفته از فرهنگ و آداب ملی خود توانستند با وحدت و همدلی و تحمل سختی‌های ناشی از این بیماری جهانی، تا حد زیادی بر مدیریت و کنترل آن فائق آیند و با هر روشی شده، از تلفات بیشتر جلوگیری کنند. در ایران نیز به دلیل شرایط خاص زندگی که با تعاملات و رفت و آمدهای بسیار همراه است، بیماری کرونا با سرعت و شدت زیادی گسترش یافت و افراد زیادی را مبتلا ساخت؛ در این میان همه شئونات زندگی ایرانیان تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت به صورتی که حتی مراسم و آئین‌های مهم کشور از جمله محرم و زیارت‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد.

فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در تایید و پشتیبانی از نظریات ستاد مبارزه با کرونا موید جدیت کشور برای توفق بر این بیماری مهلک است. البته که در این میان تشطط آرا میان طب سنتی و مدرن و همچنین فرسایشی شدن درمان این بیماری باعث شده است تا عده‌ای از عمل به دستورات مقابله با کرونا استنکاف کنند و همین امر در تاخیر برای درمان آن موثر افتاده است. لذا می‌طلبد ملت ایران بار دیگر با تاسی به تجربیات قبل خود که خیرات و برکات آن همواره جاری و ساری است، به مقابله با کرونا برخیزد و فرهنگ ایثار و شهادت را دوباره به کار گیرد و خود را به سلاح ایمان مجهز سازد تا از پس مشکلات جدید برآید.

در دفاع مقدس که ایران اسلامی گرفتار جنگی فرسایشی و طولانی با یکی از دیکتاتورهای منطقه شده بود، به گونه‌ای عوارضی شبیه به همه‌گیری بیماری کرونا بر کشور مترتب شد که البته با وحدت و همدلی ملی و فرهنگ ایثار و شهادت،آن دوران سخت پشت سر نهاده شد، از این رو در مواجهه با بیماری کرونا نیز اقشار مختلف جامعه باید با همدلی و تحمل بیشتر به مصاف مشکلات رفته و با توصیه یکدیگر به صبر و امید یاری‌گر هم باشند.

در ایام ماه محرم نیز توسل به ذات مقدس سیدالشهدا (ع) که همواره سرچشمه برکات برای بشر بوده و در دوران مختلف توسل به آن شهید عزیز دافع بلایا و بیماری ها شده، می‌تواند افق تازه‌ای از امیدواری را پیش روی ملت ایران بگشاید و در این راه عمل به اوامر رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کادر درمان و رعایت شیوه‌نامه‌ها می‌تواند گره‌گشای این گرفتاری باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار