نماینده مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

میانگین سنی وزرای پیشنهادی جوان است/ تیم اقتصادی دولت باید قوی‌ترین تیم در ۴۰ سال اخیر باشد

جدی گفت: هرچند میانگین سنی وزرای پیشنهادی جوان است، اما برخی از وزرا از تجربه کافی برخوردار نیستند.
کد خبر: ۴۷۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۷ - 18August 2021

میانگین سنی وزرای پیشنهادی جوان استعلی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص لیست پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم اظهار داشت: وزاری معرفی شده از نقاط قوت و ضعف برخوردار است. نقاط قوت این کابینه به میانگین سنی وزرا و جوان بودن کابینه مرتبط است، اما نقاط ضعف آن، که ما هم نسبت به این موضوع معترض هستیم این است که برخی از اعضای کابینه از تجربه کافی برخوردار نیستند، البته هرچند رزومه تحصیلی قابل قبولی دارند، اما از لحاظ تجربه مدیریتی خیلی دارای سوابق اجرایی نیستد؛ لذا احتمال می‌رود برخی از وزاری پیشنهادی تأیید صلاحیت نشوند.

وی گفت: ملاک نباید تنها جوان بودن وزرا باشد؛ چون شاید وزیری جوان باشد، اما از توانایی مدیریت و قدرت حل مشکلات را نداشته باشد؛ لذا انتظار می‌رود که در کنار جوان بودن وزرا، تجربه هم ملاک قرار گیرد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی به دولت سیزدهم تأکید کرد که دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد و باید هرچه سریع‌تر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و تأمین کالا‌های اساسی را در دستورکار خود قرار دهد و در این مسیر انتخاب وزرای ورزیده و شایسته می‌تواند به تحقق اهداف رئیس جمهور کمک کند.

جدی با اظهار تأسف از اینکه رهاشدگی بازار آستانه تحمل مردم را تضعیف کرده است، گفت: اینکه بدون حساب و کتاب قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و این روند هرروز تکرار می‌شود، اصلاً پذیرفتنی نیست و تیم اقتصادی آقای رئیسی باید قوی‌ترین تیم اقتصادی در ۴۰ سال اخیر باشد؛ زیر در این چهار دهه شاهد چنین شرایطی نبوده‌ایم.

وی توصیه کرد: از دولت سیزدهم انتظار می‌‎رود روند ترخیص کالا از گمرکات کشور را تسریع کند، به خصوص کالا‌های ضروری که در داخل با کمبود مواجه هستیم. همچنین برای واردات واکسن باید تمام تدابیر اندیشیده شود تا اقدام جدی علیه پاندمی کرونا صورت گیرد که در این خصوص هم وزیر بهداشت دولت آقای رئیسی باید اقدام فوری انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان از دولت خواست که مسئله را تعیین تکلیف کند و معتقد است که بلاتکلیف بودن مذاکرات برجامی، ثبات را از برجام دور خواهد کرد؛ چون بسیاری از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه مذاکرات برجامی هستند.

انتهای پیام/۳۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار