معاون تربیت و آموزش ارتش:

شرکت در مسابقات نظامی روسیه موجب ارتقاء استاندار‌دهای آموزشی «آجا» شده است

امیر سرتیپ «شیخ» شرکت نیروهای آجا در مسابقات نظامی روسیه را موجب ارتقاء استاندار‌دهای آموزشی دانست و گفت: حضور در این مسابقات باعث شده تا بسیاری از دانش‌های نظامی و آموزش‌های مربوطه را تغییر دهیم.
کد خبر: ۴۷۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ - 21August 2021

شرکت در مسابقات نظامی روسیه موجب ارتقاء استاندار‌دهای آموزشی «آجا» شده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا شیخ» معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری تشریح مسابقات بین‌المللی نظامی ۱۴۰۰ روسیه، اظهار داشت: روسیه در سال ۱۳۹۵ مسابقات نظامی را پایه‌گذاری کرد که ایران در اولین دوره از مسابقات مورد اشاره حضور یافت و ۱۷ تیم از کشورمان به مسابقات روسیه اعزام شد؛ اما در سال ۱۳۹۹ تعداد تیم‌ها کاهش یافت به نحوی که امسال از سپاه چهار تیم، از ناجا سه تیم و از آجا شش تیم (مجموعاً ۱۳ تیم) در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ارتش امسال میزبان ۳۹۰ نفر از نظامیان دیگر کشور‌ها در قالب سه رشته از این مسابقات است، افزود: حضور در این مسابقات باعث شده تا بسیاری از دانش‌های نظامی و آموزش‌های مربوطه را تغییر دهیم.

معاون تربیت و آموزش ارتش ادامه داد: سنجش اثربخشی آموزش‌ها و احیای استاندار‌دهای عملیاتی و تاکتیکی متناسب با تهدیدات روز از جمله آثار حضور تیم‌های نیرو‌های مسلح در مسابقات نظامی روسیه طی این سال‌هاست.

امیر شیخ با بیان اینکه این مسابقات از فردا به مدت ۱۲ روز برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در رشته غواصی عمق در بندر کنارک میزبان چهار کشور و در رشته اربابان سلاح در شاهین‌شهر اصفهان میزبان پنج کشور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین در رشته جام دریا در بندر انزلی که با حضور فرمانده نیروی دریایی روسیه برگزار خواهد شد، از چهار کشور میزبانی خواهیم کرد.

معاون تربیت و آموزش ارتش با تأکید بر اینکه در میزبانی از تیم‌های دیگر کشور‌ها پروتکل‌های بهداشتی به شدت رعایت می‌شود، گفت: از هیچ کشوری به‌صورت مستقیم دعوت نمی‌کنیم، بلکه وقتی در سایت مسابقات کشور‌های میزبان معرفی می‌شوند، کشور‌های دیگر جهت شرکت در مسابقات علاقه‌مندی خود را اعلام می‌کنند و بر این اساس، برای درخواست‌کنندگان، دعوتنامه صادر می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار