سرلشکر سلامی در بازدید از اجرای طرح شهید سلیمانی در کرمان عنوان کرد؛

همکاری سپاه و وزارت بهداشت برای مقابله با بیماری کرونا/ واکسن نورا در مرحله ‌بالینی موفقیت‌آمیز بود

فرمانده کل سپاه در بازدید از اجرای طرح شهید سلیمانی در کرمان گفت: تاکید و توصیه ما این است که نیروهای سپاه مشارکت خود را با وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز واکسیناسیون ادامه دهند.
کد خبر: ۴۷۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ - 22August 2021

تاکید بر همکاری سپاه و وزارت بهداشت برای مقابله با بیماری کرونا/ واکسن نورا در مرحله ‌بالینی موفقیت‌آمیز بودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمان، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) ضمن بازدید از بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نیروی زمینی سپاه کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از سفر به استان کرمان بازدید از نحوه مشارکت برادران ما در سپاه و بسیج در مدیریت و مهار بیماری کرونا است که متاسفانه بدلیل شیوع گسترده آن خصوصا در استان کرمان با ابتلاهای زیادی روبرو هستیم. البته با زحمات کادر درمان در بخش بهداشت و درمان در روند واکسیناسیون خوشبختانه نسبت فوتی‌ها به نسبت ابتلاها نسبت پایین تری دارد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به فرمان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سپاه و بسیج به عرصه اجرا توضیح داد: هدف اساسی این است که طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با تمام ظرفیت اجرا شود. امروز از بخشی از مراکز واکسیناسیون کرمان بازدید کردیم. در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نیروی زمینی سپاه کار ارزنده‌ای صورت گرفته است پرسنل این بیمارستان موفق شدند تقریبا 64 تخت به تخت‌های متعلق به بیماران کرونایی اضافه کنند و بیش از 70 درصد تخت‌های این بیمارستان به بیماران کرونایی خدمت رسانی می کند.

سرلشکر سلامی گفت: تاکید و توصیه ما این است که نیروهای سپاه مشارکت خود را با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز واکسیناسیون ادامه دهند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به ابتکار بیمارستان فاطمه الزهرا (س) در اجرای امداد اجتماعی به بیماران کم بضاعت عنوان کرد: در طرح شهید سلیمانی و رجوع به خانه ها ابتکار خوبی در کرمان انجام شده که اکیپ‌های موتورسواری را شکل دادند. نیازهای خانواده هایی که کم توان هستند و از نظر خرید دارو و موارد دیگری در مضیغه هستند به این روش مرتفع شود. در واقع تلاش کادر درمان ایجاد یک امداد اجتماعی در سطح استان کرمان است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت مردم و بسیج و سپاه و بیمارستان‌ها و مراکز علوم پزشکی بتوانیم از بیماری مرحله پنجم هم عبور کنیم تا با گسترش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها بتوانیم به تدریج بر این بیماری به شکل قابل قبولی غلبه کنیم.

فرمانده‌ کل سپاه د‌ر خصوص آخرین وضعیت واکسن نورا گفت: این واکسن در مرحله اول تست بالینی موفقیت‌آمیز بود و وارد فاز دوم آزمایش‌های بالینی شده‌ایم. وزارت بهداشت و درمان مراحل طی‌شده توسط متخصصان دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)  را با دقت خاص و ویژه‌ای زیر نظر دارند و تولید واکسن مراحل طبیعی خود را طی می‌کند که ان‌شاءالله ظرف چند ماه آینده واکسن به مرحله نهایی می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها