معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

نوع رفتار ایران با اسرای عراقی عبرت‌آموز بود

سردار «سنایی‌راد» بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را نشانه عجز صدام و ثمربخش بودن مقاومت ملت ایران در جنگ حق علیه باطل دانست و گفت: نوع رفتار ایران با اسرای عراقی عبرت‌آموز بود.
کد خبر: ۴۷۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱ - 23August 2021

سردار سنایی‌رادسردار «رسول سنایی‌راد» معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به سالگرد بازگشت آزادگان به کشورمان اظهار داشت: دوران دفاع مقدس روز‌هایی را به خود دید که موجب خوشحالی و یا موجب اضطراب و نگرانی بود.

وی ادامه داد: ۲۶ مرداد سالروز آزادی عده‌ای از رزمندگان است که سال‌ها در اسارت دژخیمان بعثی بودند؛ دشمنانی که متأسفانه رفتاری خشن و غیر انسانی با اسیران ایرانی داشتند.

سردار سنایی‌راد افزود: در دوران دفاع مقدس نوع برخورد ایران با اسیران عبرت‌آموز بود و می‌دیدیم که برخی از اسرای عراقی به رزمندگان ما ملحق می‌شدند و به‌صورت داوطلبانه علیه صدامیان می‌جنگیدند؛ آن‌ها هنوز هم به این همکاری افتخار می‌کنند و می‌بینیم که بسیاری از مسئولان کنونی کشور عراق اسیرانی هستند که در دوره اسارت به ارزش‌های انقلاب اسلامی متصل و دلبسته شدند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اسرای ایرانی که در زمان بازگشت به میهن عزیزمان به‌عنوان آزاده یاد شدند، این حریت را در دوره اسارت به اثبات رساندند.

وی یادآور شد: بازگشت آزادگان نشان داد که سرانجام مقاومت مردم شریف ایران موجب پیروزی حق علیه باطل شد و صدامی که قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره و جنگ را شروع کرده بود به ناچار به همان قرارداد بازگشت و توافق میان ایران و عراق برای آزادی اسیران شکل گرفت.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه دشمن بعثی در جنگ تحمیلی با مقاومت ملت ایران ناچار به عقب‌نشینی شد، افزود: رژیم بعثی عراق هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کرد و ما در موضع دفاع از سرزمین و ارزش‌های ملی و انقلابی و دینی علیه دشمنان جنگیدیم و جنگ تحمیلی جز پشیمانی و خسارت چیز‌ی عاید صدامیان نکرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با تأکید بر اینکه دشمن در دوران دفاع مقدس به هیچ‌کدام از اهداف اعلامی خود نرسید، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس دستاورد‌های زیادی برای کشورمان داشت و می‌توان بهره‌برداری‌های زیادی از این دوران داشت.

مصاحبه از میثم محمدپور لامع

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار