عضو هیئت رئیسه مجلس:

مشکلات اقتصادی و سلامت جدی هستند

یوسفی به مشکلات جدی در حوزه اقتصاد و سلامت اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات اقتصاد و سلامت که اولویت مردم هستند، بنا نداریم تعارفی با وزرای پیشنهادی داشته باشیم و برنامه‌ها را به‌صورت جدی بررسی می‌کنیم.
کد خبر: ۴۷۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ - 23August 2021

مشکلات اقتصادی و سلامت جدی هستند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مجتبی یوسفی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در مجلس یازدهم در فرآیند بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزرا تغییراتی ایجاد شد، اظهار داشت: برای اولین بار، همه وزرای پیشنهادی در همه کمیسیون‌های تخصصی حضور پیدا کردند. قبلاً وزیر پیشنهادی صرفاً در کمیسیون مرتبط و تخصصی حاضر می‌شد و این موضوع از آن جهت که همه نمایندگان باید به وزیر مربوطه رای بدهند اهمیت پیدا می‌کند.

وی از برگزاری ۲۶۰ جلسه از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته قبل در فرآیند بررسی صلاحیت وزرا گفت و بیان کرد: این جلسات به‌جز حضور نمایندگان وزرای پیشنهادی در مجامع استانی و فراکسیون‌ها بود. همچنین با وجود تعطیل بودن تمام کشور در روز شنبه به دلیل شرایط کرونایی، مجلس از شنبه صبح بررسی کلیات برنامه وزرا را با حضور رئیس جمهور آغاز کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس به حضور وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از روز شنبه بر اساس حروف الفبا خبر داد و اظهار کرد: وزرا در این جلسات علنی برنامه‌های خود را ارائه دادند و نمایندگان مخالف و موافق نیز سخنرانی کردند که این جلسات در دو شیفت کاری انجام می‌شود.

وی از تداوم جلسات تخصصی گفت و عنوان کرد: این جلسات تخصصی کمک کرد بخشی از برنامه‌های وزرا در اختیار نمایندگان قرار گیرد. در حقیقت حضور وزرا در کمیسیون‌ها کمک کرد، نمایندگان یک دید کلی نسبت به برنامه‌های پیشنهادی وزرا داشته باشند. در این فرایند رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما نیز شرح مذاکرات را به‌صورت زنده به سمع و نظر مردم می‌رسانند.

یوسفی به مشکلات جدی در حوزه اقتصاد و سلامت اشاره کرد و گفت: با توجه به این مشکلات که اولویت مردم هستند، بنا نداریم تعارفی با وزرای پیشنهادی داشته باشیم و برنامه‌ها را به‌صورت جدی بررسی می‌کنیم و در این فرآیند ممکن است برخی از وزرا حائز آرای مورد نظر نباشند و به‌عنوان وزیر انتخاب نشوند.

وی اشاره کرد: بررسی وزرا بر اساس حروف الفبا صورت می‌گیرد و احتمال زیاد روز چهارشنبه رای گیری صورت می‌گیرد و برخلاف گفته‌های پیشین، بعید به نظر می‌رسد روز سه‌شنبه رای گیری انجام شود.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار