رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اقدامات «نهاجا» در حوزه مقابله با کرونا/ در راستای تحقق شعار «ارتش فدای ملت» گام برمی‌داریم

سرتیپ دوم پزشک ناصری از ویزیت ۱۱۰ هزار بیمار جهت مقابله با ویروس منحوس کرونا توسط اداره بهداشت و درمان نهاجا خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲ - 24August 2021

ویزیت ۱۱۰ هزار بیمار در حوزه مقابله با کرونا/ در راستای تحقق شعار ارتش فدای ملت گام برمی داریمامیر سرتیپ دوم پزشک «شهروز ناصری» رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، اظهار داشت: نیروی هوایی از روز نخست پیدایش ویروس کرونا در کشور همچون سایر نیروهای ارتش درگیر مقابله با این ویروس منحوس شد و تاکنون حدود ۱۱۰ هزار ویزیت سرپایی در این رابطه داشته است.

وی ادامه داد: نیروی هوایی تاکنون بیش از شش هزار بستری در حوزه درمان و مقابله با ویروس کرونا داشته و همچنین مقادیر قابل توجهی خدمات سی تی اسکن، رادیولوژی و بالینی را ارائه داده است.

رئيس اداره بهداشت و درمان نهاجا با اشاره به ظرفیت بیمارستان بعثت که بزرگترین بیمارستان ارتش محسوب می‌شود، عنوان کرد: این بیمارستان به‌طور کامل بیماران کرونایی را تحت پوشش خود قرار داده است.

امیر ناصری افزود: همچنین تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما هم‌اکنون در حوزه مقابله با بیماری کرونا فعال هستند و در استان‌های همدان، بندرعباس، بوشهر، دزفول، شیراز و چابهار نیز بیمارستان‌هایی را ویژه درمان بیماران کرونایی قرار داده‌ایم که به‌طور کامل در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: نیروی هوایی همچنین در حوزه واکسیناسیون نیز گام‌های مؤثری برداشته و ضمن واکسیناسیون تعداد قابل توجهی از پرسنل نهاجا، تعداد چهار هزار نفر از پرسنل هواپیمایی کشوری را نیز واکسینه کرده است و همچنین در شرق تهران فعالیت واکسیناسیون را برای مردم طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام می‌دهد.

رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا گفت: بيمارستان صحرایی و خدمات طب رزم ما کاملاً در خدمت مقابله با کرونا قرار گرفته است و اولین بيمارستان صحرایی ما در جنوب غرب تهران دائر شده و به مردم عزیزمان که درگیر بیماری کرونا هستند، خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

امیر ناصری با بیان اينکه ما در راستای تحقق شعار ارتش فدای ملت گام برمی‌داریم، افزود: پرسنل خدوم و زحمتکش اداره بهداشت و درمان نهاجا با انجام کار مضاعف در حوزه سلامت مردم و همچنین انجام اقدامات جهادی و ایثارگرانه از روز نخست وارد این عرصه شده و در این رابطه نیز دو شهید را تقدیم نظام سلامت کشور کردند.

وی خاطرنشان کرد: اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش همچون سایر نیروهای مسلح در حوزه مردم‌یاری نیز اقدامات مؤثری را تاکنون انجام داده است که می‌توان به حضور و ارائه خدمات درمانی به روستاهای استان آذربایجان غربی، دزفول، بوشهر، چابهار، مناطق محروم اطراف تهران، مناطق صعب‌العبور و کوهستانی استان مازندران اشاره کرد؛ البته این‌گونه اقدامات در قالب کمک مومنانه و مردم‌یاری همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش با اشاره به راه‌اندازی چند بیمارستان صحرایی در استان تهران گفت: یک بیمارستان صحرایی در شهر قدس راه‌اندازی کرده‌ایم که در کنار بیمارستان‌های صحرایی شرق و جنوب غرب تهران در حال ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان است.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار