معاون دبیر کل الوفاق بحرین:

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت و ننگ است

جمعیت الوفاق بحرین به تعیین سفیر آل خلیفه در تل آویو واکنش نشان داد و اعلام کرد که ملت بحرین همچنان حامی فلسطین خواهد ماند و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت و ننگ است.
کد خبر: ۴۷۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ - 01September 2021

الوفاق: سفیر بحرین در تل‌آویو نماینده خود و رژیم آل خلیفه است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از مراة البحرین، جمعیت الوفاق بحرین به تعیین سفیر آل خلیفه در تل‌آویو واکنش نشان داد.

شیخ حسین الدیهی معاون دبیر کل جمعیت بحرین گفت که خالد یوسف الجلاهمه سفیر بحرین در تل‌آویو تنها نماینده خود و کسی است که او را اعزام کرده است.

الدیهی گفت: به الجلاهمه می‌گوییم که تو تنها نماینده خود و کسی هستی که تو را اعزام کرده است و نماینده بحرین نیستی.

معاون جمعیت الوفاق افزود: ملت بحرین از الجلاهمه مبرا بوده و او را به رسمیت نمی‌شناسند همچنانکه رژیم اشغالگر را تا نابودی کامل این رژیم هرگز به رسمیت نخواهند شناخت.

وی تصریح کرد: بحرین همچنان در کنار فلسطینیان باقی خواهد ماند و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز خیانت و ننگ است.

ساعاتی قبل، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» به تعیین اولین سفیر بحرین در رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و این اقدام آل خلیفه را به‌شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این زمینه اظهار داشت: متأسفانه شاهد آن هستیم که مقامات بحرین بر تداوم مسیر اشتباه خود در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اصرار می‌ورزند و قصد ندارند از این مسیر دست بکشند.

این درحالی است که چندی پیش جنبش «الحق» بحرین با صدور بیانیه‌ای عادی‌سازی روابط آل خلیفه با رژیم صهیونیستی را به‌شدت محکوم کرده و خواستار لغو هرچه سریع‌تر توافقنامه عادی‌سازی شده بود.

خالد یوسف الجلاهمه» سفیر بحرین در فلسطین اشغالی، روز سه‌شنبه (دیروز) وارد تل‌آویو شد. رژیم صهیونیستی اواسط ژانویه گذشته «ایتای تاگنر» را به‌عنوان کاردار سفارت این رژیم در منامه تعیین کرد.

معرفی نخستین سفیر بحرین در تل‌آویو و افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی تنها چندین هفته پس از جنگ ۱۲ روزه غزه صورت می‌گیرد که در آن دستکم ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۷ کودک بی‌گناه شهید و بیش از ۲ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به‌صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که تاکنون مردم بحرین بار‌ها علیه این رژیم و توافقنامه عادی‌سازی دست به برگزاری تظاهرات زده‌اند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها