قهرمانی نیروی دریایی ارتش در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی «جام دریا»

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی «جام دریا» به مقام قهرمانی دست یافت.
کد خبر: ۴۷۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ - 04September 2021

نیروی دریایی ارتش قهرمان ششمین دوره مسابقات بین المللی جام دریا شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، آیین اختتامیه ششمین دوره مسابقات جام دریا با حضور امیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر دریادار «ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش، «ارسلان زارع» استاندار گیلان و دریادار «سرگئی یکیموف» جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه در بندر انزلی برگزار شد.

این دوره از مسابقات با حضور حدود ۴۰۰ نیروی نظامی از کشور‌های روسیه، آذربایجان، قزاقزستان به میزبانی ایران برگزار شد و کشورمان در مجموع با ۲۰۴ امتیاز مقام اول این دوره از مسابقات را کسب کرد.

ناخدا یکم عباس حسنی، سرداور مسابقات جام دریا گفت: در این دوره هشت فروند شناور نظامی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی با هم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم ایران بر سکوی قهرمانی قرار گرفت و تیم روسیه دوم و تیم‌های آذربایجان و قزاقستان مشترکاً سوم شدند.

این مسابقات هرساله با هدف افزایش مهارت دریانوردان برگزار می‌شود که شامل شش مرحله تیراندازی سطحی، هوایی، تیراندازی به ماکت مین و مهار بویه در دریا و ۲ مرحله بقاء در دریا و کنترل صدمات است.

ناو‌های موشک‌انداز «جوشن و پیکان» از کشور ایرن، ناو‌های «مانگیستاو و ساری آرکا» از کشور قزاقزستان، ناو‌های «مخاچ قلعه و آستراخان» و «یدک‌کش ۷۳۸ SB» از کشور روسیه و ناو‌های «۱۲۲G- و G-۱۲۴» از کشور آذربایجان در این دوره از مسابقات جام دریا حضور داشتند.

بنابراین گزارش، بندرانزلی از سوم شهریور به مدت ۱۳ روز میزبان ششمین دوره مسابقات بین المللی جام دریا بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار