وصیت‌نامه شهید «خدابخش بردبار»؛

شناخت خدا انسان را خوشبخت می‌کند

در وصیت‌نامه شهید «خدابخش بردبار» آمده است: شناخت خداست که انسان را خوشبخت و از هر چیز بی نیاز می‌گرداند.
کد خبر: ۴۷۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۳ - 05September 2021

در این دنیای چون غریبی سرگردان دنبال خود میگشتمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، شهید «خدابخش بردبار» در سال 1331 در خانواده‌ای مومن و مذهبی در شهر زاهدان دیده به جهان گشود. دوره تحصیلی ابتدایی و دبیرستان را با موفقیت پشت سر گذاشت و در سال 1350 به خدمت سربازی در سپاه دانش آن زمان مشغول انجام وظیفه شد و در یکی از روستاهای بیرجند مشغول تدریس شد.

پس از آن در اداره آموزش و پرورش به کار پرداخت و در سال 1356 به دانشگاه راه یافت. پس از سه سال تحصیل در دانشگاه و همزمان با شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه عازم میدان نبرد حق علیه باطل شد و در سرانجام در سال 1391 در منطقه شلمچه به آرزویش که همانا شهادت در راه خدا بوده دست یافت.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

این‌جانب خدابخش بردبار فرزند رضا، سرباز روح الله که در این دنیای پست مادیات از خود و از معبود خود دور افتاده و چون غریب یار گم کرده به دنبال خود و گم گشته خود می گشتم.

پدر و مادر و خواهران و برادران و همسر و فرزندان و اقوام و بالاخره از تمام برادران و خواهران مسلمان انتظار دارم مطالب زیر را تا حد امکان رعایت و انجام دهند.

وصیت می کنم که هیچ وقت از قرآن و نهج البلاغه جدا نشده و دستورات شان را موبه مو اجرا نمایند. جداً واجبات و مستحبات دین را انجام داده و از مکروهات و محرمات دوری نمایند. از علایق مادی که سد راه انسان برای رسیدن به خدا می شود بپرهیزید.

زیرا همان‌طور که امیر المؤمنین علی (ع) می فرماید مثَل دنیا مثل آب دریاست که هر چه بیشتر از آن می خورید تشنه تر می گردید پس ای کسانی که در عین خوشبختی هستید ولی راه را عوضی می روید و گمان می کنید که خوشبختی در ساختمان و اتومبیل و لباس شیک است نه تنها دنیا انسان را خوشبخت و ارضا نمی کند بلکه برعکس بدبخت تر و تشنه تر و حریص تر می گرداند همان طوری که مولای متقیان علی (ع) تنها راه خوشبختی خودشناسی است که به خداشناسی منتهی می گردد.

شناخت خداست که انسان را خوشبخت و از هر چیز بی نیاز می گرداند و آن وقت است که روح انسان در کالبد او نمی گنجد و آرزو می کند که این قفس استخوانی بدن در هم شکسته تا او بتواند به سوی معشوق پرواز نماید. دعای به جان امام امت قلب طپنده انقلاب اسلامی را هیچ وقت فراموش نکنید زیرا این نیز عبادت است و اطاعت از او اطاعت از خداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار