رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق وزارت دفاع خبر داد؛

اطفای کامل حریق جنگل‌های کردکوی و رامیان در شمال کشور

خلبان نوری آل آقا از اطفای کامل آتش در جنگل‌های کردکوی و رامیان و همچنین اعزام بالگرد اطفای حریق هوایی به این مناطق خبر داد.
کد خبر: ۴۷۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ - 04September 2021

اطفای کامل حریق جنگل‌های کردکوی و رامیان در شمال کشوربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، خلبان «محمدمهدی نوری آل آقا» رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع اظهار داشت: بعد از ظهر پنجشنبه آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی «گهواره کوه» بخش یانه‌سر شهرستان کردکوی آغاز شد که به دلیل گرمای هوا و وزش باد، آتش به سرعت پیشروی کرده بود.

وی افزود: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه درخواست از طرف فرماندهی یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها به مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع اعلام و بلافاصله هماهنگی جهت اعزام بالگرد مجهز به بسکت اطفای حریق صورت گرفت.

خلبان نوری آل آقا ادامه داد: در این عملیات تیم‌هایی از همکاران یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و یگان بالگردی این مرکز، نیرو‌های مردمی و بسیج در منطقه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی اُرس و شاخه زاد درگیر این حریق شده بودند، گفت: با تلاش همه عزیزان از جمله یگان اطفای حریق هوایی مرکزکنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع که در این عملیات شرکت داشتند، این آتش به‌طور کامل اطفا شد.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع علت این آتش‌سوزی‌ها را بیشتر عوامل انسانی برشمرد و گفت: متأسفانه خسارات به این عرصه‌ها تا سال‌ها قابل جبران نیست.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار