طباطبایی در اختتامیه مسابقه کارتون و کاریکاتور داعش عنوان کرد:

شرکت چند کاریکاتوریست خارجی با نام مستعار/ از ۱۰۳ کشور کارتون‌های داعش در سایت ایران‌کارتون را دیدند

دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور داعش گفت: برخی از شرکت‌کننده‌ها به‌واسطه مشکلات امنیتی کشور خود، بانام مستعار در این مسابقه شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۴۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ - 01June 2015

شرکت چند کاریکاتوریست خارجی با نام مستعار/ از ۱۰۳ کشور کارتون‌های داعش در سایت ایران‌کارتون را دیدند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر خانه کاریکاتور ایران و دبیر مسابقه بینالمللی کارتون و کاریکاتور داعش، در آیین اختتامیه این مسابقه بابیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه این مسابقه توسط محمدحسین نیرومند، مازیار بیژنی و سید مسعود شجاعی طباطبایی داوری شده است، اظهار داشت: از ۲۳ اردیبهشت آثار منتخب روی سایت ایرانکارتون قرار گرفت که تاکنون بیش از ۳میلیون بازدیدکننده از ۱۰۳ کشور دنیا داشته است.

وی با اشاره به شرکت کارتونیستها و کاریکاتوریستها از ۴۳ کشور جهان در این مسابقه اظهار داشت: در این مسابقه ۲۰۲ نفر از ایران، ۲۵ نفر از برزیل، ۲۵ نفر از چین، ۱۵ نفر از صربستان، ۱۵ نفر از ترکیه و سایرین از دیگر کشورهای جهان آثار خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کردهاند.

شجاعی طباطبایی در ادامه بیان داشت: برخی از شرکتکنندهها بهواسطه مشکلات امنیتی کشور خود، بانام مستعار در این مسابقه شرکت کردهاند.

وی با اشاره به بازخوردهای بینالمللی این مسابقه، تصریح کرد: رسانههایی همچون سیانان، بیبیسی، نیوزویک، راشاتودی، العربیه، الجزیره، ایندیپندنت، هاآرتص و دهها شبکه خبری و خبرگزاری گزارشی از این مسابقه ارائه کردهاند.

مدیر خانه کاریکاتور ایران ادامه داد: سایت روزنامه صهیونیستی جورزالم پست، این مسابقه را با تیتر «مسابقه کارتون در ایران، گروه داعش را به اسرائیل و آمریکا نسبت داد» کارکرده بود. در بخش نظرات این مطلب، میشد به خوبی احساس واقعی افراد را مشاهده کرد. یکی نوشته بود آرزو دارم مسلمانها توسط هم کشته شوند تا اسرائیل احساس آسایش بیشتر کند. دیگری وجود این گروهک تروریستی را نیاز منطقه برای آسایش اسرائیل لازم دانسته بود. یکی هم ایرانیها را وحشی نامیده بود و گفته تعجب میکند که آنها کاریکاتور میکشند.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از این نظرات هم سراسر فحش و ناسزا بود. مخاطب عام شاید علت این ناراحتی را درک نکند، ولی شواهد نشان میدهد با توجه به اینکه گروهک داعش که در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل گرفته است، صهیونیستها از اینکه این گروهک با کارتون و کاریکاتور مورد هجمه قرار گیرد ناراحت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار