نوریان در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد

بازتاب گسترده مسابقه بین‌المللی کاریکاتور داعش در رسانه‌های جهان

مدیر ارتباطات و امور رسانه‌ای بنیاد فرهنگی روایت گفت: امروز تاثیر رسانه‌ها، شبکه‌های عظیم اطلاع‌رسانی اینترنتی از سلاح، موشک و بمب اتم بیشتر است. در بین هنرهای موجود کاریکاتور یکی از مهمترین‌ها و بهترین‌ها است که در بیان مفهوم و پیام بسیار قدرتمند عمل می‌کند.
کد خبر: ۴۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ - 23June 2015

بازتاب گسترده مسابقه بین‌المللی کاریکاتور داعش در رسانه‌های جهان

سید مجتبی نوریان مدیر ارتباطات و امور رسانهای بنیاد فرهنگی روایت در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: جنگ واقعی در جهان پیچیده امروز، جنگ رسانه هاست و ابزار نوین برای تغییرات شاکله جهان، رسانه است. مهمترین ابزار مبارزه با فرهنگ مهاجم، رسانه قوی است، فقط باید راهکارهای مناسب را شناخت و بکار بست. امروز تاثیر رسانه ها و تلویزیونها، هنرها و این شبکه های عظیم اطلاع رسانی اینترنتی از سلاح، موشک و بمب اتم بیشتر است. در بین هنرهای موجود کاریکاتور یکی از مهمترین ها و بهترین ها است که در بیان مفهوم و پیام بسیار قدرتمند عمل می کند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه بینالمللی کاریکاتور داعش و نتایج بسیار مثبت آن ادامه داد: هدف از برگزاری این مسابقه ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری بود که با توجه به بازتابهای فراوان این مسابقه در رسانههای داخلی و خارجی می توان گفت که این هدف محقق شده است.

نوریان افزود: اخبار مربوط به این مسابقه در تلویزیون فونیک چین، العربیه، rt، واشنگتن تایمز، شبکه فرات عراق، شبکه trt ترکیه، تلویزیون السلام عراق، خبرگزاری بلادی عراق، آژانس خبری تیما انگلستان، تلویزیون آسیا، شبکه العراقیه،  شبکه الغدیر عراق، شبکه هلال ترکیه، المنار، خبرگزاری ap، خبرگزاری چین، روزنامه الاتحاد امارات و... انعکاس گسترده ای پیدا کرد.

وی ادامه داد: برخی از مهمترین تیترهایی که در رسانه های مختلف دنیا درباره این مسابقه کار شده به شرح زیر است؛ ایندیپندنت: ایران برای نشان دادن چهره واقعی دولت اسلامی، مسابقه کاریکارتور ضد داعش برگزار کرد. سیانان: ایران میزبان مسابقه کاریکاتور. وایس: کاریکاتورهای اعتراضی علیه دولت اسلامی در ایران راهاندازی شد. تایمز : برترین کاریکاتور ضد تروریستی ورزشی جهان رونمایی شد .  روسیه : مسابقات کاریکارتور در تهران برای محکومیت چهره واقعی داعش. جروزالمپست: مسابقه کاریکاتور در ایران داعش را به آمریکا و اسرائیل مرتبط کرد. خبرگزاری فرانسه:  از آنجایی که «هیچ انسانی نمی تواند چشم خود را بر جنایتهای» تکفیریهای داعش ببندد، حدود چهل کاریکاتوریست در مسابقه کاریکاتور سیاسی در تهران برای نشان دادن «ماهیت واقعی» افراط گرایان، شرکت کردند. پایگاه دیتسایت آنلاین آلمان: کاریکاتوریستهای ایران سر به سر داعش میگذارند. ایران برای مقابله با داعش از سلاح کاریکاتور استفاده کرد.

مدیر ارتباطات و امور رسانه ای بنیاد فرهنگی روایت تصریح کرد: رسانه های داخلی اخبار مسابقه کاریکاتور ضد داعش را به شکل مطلوبی پوشش دادند. کامنت های مخاطبان نشان دهنده این موضوع بود که این مسابقه توانسته تاثیرات لازم را روی مخاطبان خود بگذارد برخی از این کامنت ها به شرح زیر است؛ بالاخره یک عمل موفق در زمینه جنگ رسانه ای دیدیم. نقطه حساسشون پیدا شد، مقابله فرهنگی. کار فرهنگی از نظامی بالاتر است و موثرتر. هرکس با هر ابزاری می تواند یاور امام عصر در این مسیر باشد، کلیپ، کاریکاتور، فیلم، اطلاع رسانی و... .

در ادامه تعدادی از این بازتاب ها را در فضای مجازی از نظر می گذرانید:


 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها