رئیس پلیس پایتخت خبر داد؛

شناسایی و انهدام ۲ باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر/ شناسایی ۵۲ تارنمای فروش مواد مخدر در فضای مجازی

سردار رحیمی از شناسایی و انهدام ۲ باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: از این باند‌ها ۳۴۰ کیلو مواد مخدر کشف شده است.
کد خبر: ۴۷۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ - 12September 2021

شناسایی و انهدام ۲ باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر/ شناسایی ۵۲ تارنمای فروش مواد مخدر در فضای مجازیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز در حاشیه اجرای سیزدهمین مرحله از طرح «ظفر» (طرح دستگیری قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر تهران)، درباره دستاورد‌های این طرح اظهار داشت: این طرح توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران و با همکاری سایر رده‌های پلیس اجرا شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، مبارزه قاطع، جدی، شبانه‌روزی و بی‌امان با مواد مخدر را از اولویت‌های پلیس برشمرد و گفت: با تسلط خوب بر باند‌های مواد مخدر، کشفیات و نتایج خوبی به دست آورده‌ایم.

این مقام انتظامی از کشف ۲ تُن و چهار کیلوگرم مواد مخدر طی هفته گذشته در تهران و متلاشی شدن چهار باند بزرگ و بین‌المللی مواد مخدر خبر داد و تصریح کرد: دو باند از این چهار باند متاسفانه از اتباع غیرایرانی بودند که در یک مورد ۱۶۰ و در موردی دیگر ۱۸۰ کیلو مواد مخدر از آن‌ها کشف و ضبط شد البته برای ما فرقی نمی‌کند که مجرمان از چه کشوری باشند و برخورد لازم را صورت می‌دهیم.

وی افزود: در چهارمین مرحله از طرح ظفر ۸۰ قاچاقچی مهم و بزرگ بازداشت شده، ۵۸ دستگاه خودرو آن‌ها توقیف و ۳ قبضه سلاح جنگی و ۲۳۵ عدد فشنگ نیز از آن‌ها کشف شد.

رحیمی با تأکید بر اینکه با انهدام این باند‌ها ضربه محلکی به قاچاقچیان زده شد، خاطرنشان کرد: در کنار برخورد با قاچاقچیان بزرگ، برخورد با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر را نیز مدنظر قرار داده‌ایم که در همین رابطه در این فصل چهار هزار و ۴۷۰ خرده‌فروش مواد مخدر جمع‌آوری شده و از آن‌ها ۳۳۳ آلات و ادوات مواد مخدر کشف شد.

به گفته رئیس پلیس تهران در طول یک هفته اخیر پنج هزار و ۲۱۱ معتاد متجاهر نیز از سطح معابر تهران جمع‌آوری شده و تحویل مراکز بازپروری شدند.

وی از برخورد با فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی نیز خبر داد و متذکر شد: در چهارمین مرحله از طرح ظفر ۵۲ صفحه و تارنما درباره تبلیغ و فروش مواد مخدر شناسایی و ۳۴ نفر از گردانندگان این صفحات که اغلب فروشنده مواد مخدر نیز بودند بازداشت شدند همچنین ۲۳ نفر از رابطان آن‌ها را که بعد از تبلیغ اقدام به رساندن مواد به دست خریداران می‌کردند، بازداشت شدند.

این مقام انتظامی برخورد با ترانزیت کنندگان مواد مخدر از طریق خاک کشور ایران به کشور‌های اروپایی را از اولویت‌های پلیس دانست و گفت: با جدیت با ترانزیت کنندگان مواد مخدر برخورد می‌کنیم.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با زنان معتاد متجاهر که به زباله‌گردی نیز روی آورده‌اند، گفت: بحث جمع‌آوری این افراد برعهده پلیس است و مردم بدانند که آمادگی کامل برای جمع‌آوری آن‌ها داریم همچنان که تعداد زیادی از آن‌ها را دستگیر کرده‌ایم، اما باید مکان مناسبی برای نگهداری و بازپروری این زنان معتاد باشد؛ این دست از معتادان (زنان معتاد متجاهر) نیز جزو سه تا چهار هزار معتاد متجاهری هستند که بیماری دارند و متاسفانه بعد از بازداشت رها می‌شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار