کارشناس روس:

آمریکا ارتشی از افراد گرسنه، اما مسلح ایجاد کرده است

کارشناس مسائل سیاسی روسیه با اشاره به تغییر ساختار قدرت در افغانستان گفت: آمریکا ارتشی متشکل از افراد گرسنه، اما مسلح در این کشور ایجاد کرده است.
کد خبر: ۴۷۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ - 12September 2021

آمریکا ارتشی از افراد گرسنه، اما مسلح ایجاد کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «الکسی موخین» کارشناس مسائل سیاسی روسیه در یک برنامه رادیویی با اشاره به تغییر قدرت در افغانستان گفت: آمریکا ارتشی متشکل از افراد گرسنه، اما مسلح ایجاد کرده است.

وی در مورد تحولات افغانستان و ایجاد خطر در آسیای مرکزی گفت: ازبکستان و تاجیکستان به زندگی آرام خود ادامه خواهند داد، اما «تحت ضمانت‌های روسیه» که به سرعت زیرساخت‌های نظامی خود را در آنجا تقویت می‌کند.

موخین افزود: ترکمنستان ممکن است تحت فشار باشد چرا که طالبان برنامه‌های خاصی برای آن دارد. واقعیت این است که ترکمنستان دارای ارتشی بسیار ضعیف است، اما منابع طبیعی زیادی دارد که مطمئناً در مرحله خاصی از نظر استراتژیک برای طالبان اهمیت خواهد داشت.

با این وجود، این تحلیلگر سیاسی تردید دارد که افغانستان به محلی برای توسعه تروریسم بین المللی تبدیل شود چرا که در حال حاضر هیچ دلیل خارجی برای این امر وجود ندارد.

وی گفت: البته ایالات متحده همه تلاش خود را برای اطمینان انجام می‌دهد. آن‌ها وجوه مقامات افغان را در بانک‌های خود مسدود کردند و از طریق صندوق بین المللی پول، مقدار بسیاری سلاح بر جای گذاشتند و به نوعی ارتشی متشکل از افراد گرسنه، اما مسلح ایجاد کردند.

به گفته این کارشناس، این اقدامات پرسش‌هایی را ایجاد می‌کند، زیرا طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی در ایالات متحده شناخته شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار