نائب رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دفاع مقدس گنجینه پربهایی برای دولت سیزدهم است

آصفری گفت: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که دولت می‌تواند از هر بخش آن برای بهتر اداره کردن کشور نهایت بهره‌برداری را بکند.
کد خبر: ۴۷۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 02October 2021

دفاع مقدس گنجینه پربهایی برای دولت سیزدهم استمحمدحسن آصفری نائب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص کارکرد تجارب دفاع مقدس در شرایط کنونی کشور اظهار داشت: دفاع مقدس، گنجینه پربها و ارزشمندی است که همه بخش‌های کشور از آن می‌توانند استفاده کنند و از آن بهره بگیرند.

وی ادامه داد: از حوزه اقتصادی گرفته تا حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی؛ دفاع مقدس حرفی برای گفتن دارد. در واقع در گنجینه دفاع مقدس تمام معرفت‌ها و انواع مزایا نهفته شده که باید راه و روش استنباط و استخراج تک‌تک آن‌ها را بدانیم. این گنجینه آن‌قدر پرارزش و تمام‌نشدنی است که اگر بخش‌های مختلف دولت از هر لحظه آن استفاده کنند، دوباره قابل استفاده و بهره‌برداری خواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی دفاع مقدس که باید به آن اشاره کرد، وحدت فرماندهی است. آن چیزی که سبب شد تا در دفاع مقدس به پیروزی دست پیدا کنیم اتحاد و وحدت فرماندهی میان نیرو‌های مسلح بود.

وی افزود: امروز یکی از عوامل وجود مشکلات اقتصادی نبود هماهنگی میان تیم اقتصادی دولت گذشته بود که این عدم هماهنگی مشکلات اقتصادی را برای کشور به وجود آورد.

آصفری ادامه داد: همچنین در حوزه سیاست خارجی با ناهماهنگی‌های بسیاری روبه‌رو بودیم که این ناهماهنگی به روابط ایران با کشور‌های منطقه ضربات بسیاری را وارد کرد.

وی با بیان اینکه دولت باید موضوع دفاع مقدس را به‌عنوان یک تجربه گران‌سنگ در حوزه‌ها و موارد مختلف استفاده کند، گفت: در زمان دفاع مقدس همه نظرات مشورتی را ارائه می‌دادند اما یک نفر تصمیم‌گیرنده بود، اما امروز تکثر تصمیم‌گیرنده در دولت وجود دارد؛ بنابراین ضروری است دولت سیزدهم رویه اشتباه دولت‌های قبل را اصلاح و روند جزیره‌ای عمل کردن را از بین ببرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در زمان دفاع مقدس اگر رزمندگان ما می‌خواستند در جنوب کشور دست به عملیاتی بزنند، رزمندگان غرب کشور با دستور فرمانده آماده انجام پشتیبانی بودند اما متأسفانه امروز در حوزه اقتصادی آن‌قدر ناهماهنگی وجود دارد که ارز ۴۲۰۰ تومانی به جای اینکه در اختیار کالا‌های اساسی قرار بگیرد، افرادی با برخورداری از رانت این ارز را در اختیار کسانی می‌گذارند که کالا‌های غیر ضروری را وارد می‌کنند و در اینجاست که تعارض منافع هم به وجود می‌آید.

آصفری معتقد است کشور ما بیش از هر چیزی نیازمند وحدت و اتحاد است. مسئولان باید به تجربه دفاع مقدس نگاه بیاندازند و برای تحکیم وحدت و اتحاد آن را الگو قرار دهند.

وی در پایان گفت: در دفاع مقدس شایسته‌سالاری وجود داشت و کسی نمی‌گفت که حتماً من باید فرمانده لشکر یا تیپ بشوم اما امروز متأُسفانه برخی برای گرفتن یک مسئولیت سر و دست می‌شکنند. اگر روحیه ایثارگری در ساختار مدیریتی کشور وجود داشته باشد با تأسی از فرهنگ ایثار و ایثارگری به جوانان شایسته و لایق میدان داده می‌شود نه اینکه از جوانان سوءاستفاده شود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها