دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

امنیت امروز کشور مدیون جانفشانی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است

یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی و از سرمایه‌های گرانبهای کشور، نعمت امنیت است که وجود آن را مدیون خون شهدای دفاع مقدس هستیم.
کد خبر: ۴۷۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۵ - 18September 2021

امنیت امروز کشور مدیون جانفشانی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، بروز جنگ‌ها در طول تاریخ همواره با تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همراه بوده و باعث شده تا جوامع درگیر، در مقایسه با سایر کشورها از مسیر توسعه عقب بمانند و از لحاظ قدرت امنیتی و دفاعی تضعیف شوند. در این میان اما جمهوری اسلامی نوپای ایران، بر پاپه آرمان‌هایی الهی و با هدایت رهبری فرزانه و همت و وحدت مردمی انقلابی، با وجودی‌که ناخواسته وارد یک جنگ تحمیلی هشت ساله شد معادلات و محاسبات پیشین را در دنیا تغییر داد.

ثمرات هشت سال جنگ تحمیلی

دفاع مقدس ما در طول هشت سال درس‌های فراوان و ماندگاری را برای دوستان و دشمنان حتی در فضای امروز جهان بجا گذاشته است؛ صرفنظر از تغییرات اساسی که در تکنولوژی‌ها و تجهیزات نظامی و سیستم‌های دفاعی طی سه دهه گذشته رخ داده تجلی جوهره ایمان به هدف و شجاعت در ابراز عقیده و دفاع از آن در ایرانیان برای دشمنان و بدخواهان نقطه توقف و تجدیدنظر اساسی در سیاست‌ها و راهبرد‌های خود در مواجهه با تحولات منطقه‌ای شده است.

امروزه چنین اعتماد به نفس و شهامتی از طرف ایرانیان در سطح بین المللی هم در حوزه دیپلماسی و مذاکرات بی‌سابقه با قدرت‌های جهانی به وضوح قابل مشاهده و ارزیابی است و هم درحوزه دفاعی و مستشاری تحلیلگران را با حیرت مواجه کرده است.

اعتماد به نفس ملت‌ها در مواجهه با قدرت‌های خودکامه و تجاوز و اشغال و به‌کارگیری روش‌های مردمی و تشکیل گروه‌های دفاع مدنی همگی برگ‌های برجسته‌ای هستند که تا قبل از دفاع مقدس هشت ساله نمونه‌هایی از آن را به سختی می‌توانستیم بیابیم.

امنیت، دستاورد دفاع‌مقدس

از دستاورد‌های مشخص دفاع مقدس تأمین امنیت پایدار برای کشور در برابر تهدیدات مختلف نظامی، امنیتی و حتی سیاسی و اقتصادی دشمنان بود و سبب شد که در طول سال‌های پس از پایان جنگ تحمیلی، به رغم تشدید فشارها، تحریم‌ها و پیچیده‌تر و صریح‌تر شدن شکل تهدیدها، قدرت بازدارندگی ایران که برگرفته از آموزه‌ها و تجربیات دفاع مقدس است همواره چراغ راه کشور در مواجهه با تهدیدات باشد.

امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا در دفاع مقدس هستیم

ظرفیت امنیت پایدار در عین حال راهبرد‌های دشمنان در عرصه‌های تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی، تلاش برای ایجاد انزوای سیاسی و سناریو‌های نفوذ و جنگ نرم دشمن را نیز بر ملا کرد؛ به گونه‌ای که در کنار حفظ امنیت و سلامت نظام، دشمن در مقابل دچار یک خلأ استراتژیک شد که مصداق بارز آن را می‌توان در رفتار ترامپ شاهد بود به گونه‌ای که در این مواجهه، اندک اعتبار باقی مانده امریکا را در جهان متزلزل کرد.

امنیت امروز ما بخاطر رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است، زیرا سالهاست دشمنان طرح گزینه‌های روی میز را سر می‌دهند، اما جرأت نگاه چپ و جنگ با ایران را ندارند و نخواهند داشت.

همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند «دفاع مقدس کشور ما را در برابر بسیاری از تهدیدات حفظ کرده است و امنیت، توانمندی و بازدارندگی امروز کشور را مدیون جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس هستیم که باید قدر آن را بدانیم و ارزش‌های آن را ارج نهیم.»

گزارش از امیر قشقایی

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها