مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

ارزش‌های دفاع مقدس باید به نسل‌های آینده منتقل شود

جعفری با بیان اینکه نسل جوان امروز نسل وفاداری است و ارزش‌های دفاع مقدس را درک می‌کند، گفت: ما باید این ارزش‌ها را پاس بداریم و به نسل‌های آینده نیز منتقل کنیم.
کد خبر: ۴۷۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ - 22September 2021

ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده منتقل شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‎پرس، علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همه ملت‌ها و ادیان در تاریخ خود نقاط عطفی دارند که ادامه حیاتشان به آن نقاط عطف وابسته است.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه روز عاشورا به عنوان نقطه عطف دین اسلام موجب ادامه حیات تشیع و حیات بشری و عدالت شد، افزود: روز عاشورا در دین اسلام به عنوان یک نقطه عطف محسوب می‌شود و اگر قیام و ایستادگی ابا عبدالله الحسین (علیه‌السلام) و یاران باوفای ایشان نبود امروز ما قطعاً از اسلام و ارزش‌های دینی و بشری چیزی نداشتیم و معادلات جهانی به هم می‌خورد.

وی گفت: ما از جمله کشور‌هایی هستیم که باتمدن و بسیار بزرگ و با مبنای توحیدی هستیم و سربلند زندگی کردیم هر چند که در طول قرون گذشته به دلیل تصدی سلاطین و برخی پادشاهان نالایق بخش‌هایی از کشورمان را از دست دادیم، اما عزت و اقتدارمان اجازه نداد که این کشور از هم بپاشد.

جعفری در رادیو گفت‌وگو از دوران دفاع مقدس به عنوان تنها نقطه عطف کشورمان در طول سه قرن گذشته یادکرد و گفت: کشور ما هشت سال تمام در مقابل تهاجم جهانی ایستاد و از همه وجود ایثار کرد و نتیجه آن این شد که امروز شاهد پیروزی و عزت و سربلندی و اقتدار و استقلال سیاسی و فرهنگی کشورمان هستیم.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهارکرد: حماسه دفاع مقدس و سالگرد جنگ تحمیلی در حقیقت بهانه‌ای است که ما به خود آمده و فراموش نکنیم که چه انسان‌های بزرگی برای امنیت و آرامش و عزت و سربلندی این کشور ایستادگی و فداکاری کردند.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز نسل وفاداری است و این ارزش‌ها را درک می‌کند افزود: ما باید این ارزش‌ها را پاس بداریم و به نسل‌های آینده نیز منتقل کنیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار