دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هراس صهیونیست‌ها از توان پهپادی مقاومت اسلامی

نیروهای مقاومت فلسطین که در گذشته فقط از سنگ برای مبارزه با اسرائیل استفاده می‌کردند، امروز از موشک و پهپاد نیز برای مقابله با این رژیم نامشروع بهره می‌برند تا عرصه مبارزه را بیش از پیش بر این اشغالگران تنگ و تاریک و البته پرخطر کنند.
کد خبر: ۴۸۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۴ - 28September 2021

مقاومت فلسطین پهپاد را هم به میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی آوردگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - علیرضا صحرایی؛ مردم فلسطین و نیروی مقاومت که از زمان اشغال سرزمین‌های خود به وسیله سنگ با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کردند در سال‌های اخیر در حوزه تجهیزات نظامی و ادوات جنگی آن‌قدر پیشرفت کردند که امروز در کنار استفاده از موشک ساخت خود از پهپادهای بومی فلسطینی برای مقابله با رژیم صهیونیستی ستفاده می‌کنند.

بعد از اینکه در سال‌های اخیر مقاومت فلسطین از موشک‌های بومی ساخت خود در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی استفاده کرد و به نوعی ضمن وارد کردن شوک به سردمداران و فرماندهان نظامی اسرائیل معادلات درگیری‌های خود با این رژیم اشغالگر را برهم زد و موجب شد تا خواب راحت آنها برای همیشه برهم بخورد. در واقع بعد از شلیک نخستین موشک نیروهای مقاومت بود که مقامات رژیم صهیونیستی فهمیدند که دوران درگیری‌های نابرابر و کم هزینه به پایان رسیده و مبارزان فلسطینی هرگونه تجاوز آنها را با موشک پاسخ خواهند داد.

البته خوشبختانه نیروهای مقاومت فلسطین فقط به موشک اکتفا نکردند و در طول دو سال اخیر و تا امروز که مقاومت فلسطین از پهپاد برای هدف قرار دادن نیروهای رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در ساخت، تولید و بکارگیری پرنده‌های سبک در مقابله با تجاوزات اسرائیل هستیم و نقطه عطف این عرصه از مبارزات به هدف قرار دادن یک کاروان نظامی رژمی صهیونیستی در سال شهریورماه سال 1398 برمی‌گردد. زیرا در آن برهه زمانی برای نخستین بار بود که حماس با استفاده از پهپاد نیروهای رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار می‌داد.

بر این اساس آن چیزی که ما امروز از برنامه‌ها، اهداف و فعالیت‌های جنبش مقاومت اسلامی «حماس» ارزیابی می‌کنیم عزم بالا و گام‌های استوار مقاومت فلسطین در افزایش و توسعه توانمندی های نظامی خود به منظور مقابله و مبارزه با رژیم صهیونیستی است. در واقع استفاده از پهپاد را می‌توان سرآغاز تحولی مهم و بزرگ در راه مبارزه با اسرائیل از سوی نیروهای مقاومت دانست که این نوید را به مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین می‌دهد آنها برای یک لحظه هم که شده از میدان نبرد در برابر اسرائیل پای خود را عقب نخواهند گذاشت.

اگر بخواهیم استفاده از پهپاد در میدان‌های نبرد مقاومت با نیروهای رژیم اشغالگر قدس را مورد بررسی و واکاوی قرار بدهیم به این نتیجه می‌رسیم که ورود مقاومت فلسطین به عرصه نبردهای هوایی و استفاده از پهپاد این پیام را به رژیم صهیونیستی دربر دارد که از این به بعد نیروهای مبارز فلسطینی گزینه‌های فراوانی را در مسیر مباره با آنها در اختیار خود دارند.

در واقع میل و علاقه نیروهای مقاومت که اینگونه عرصه‌های نبرد در حوزه‌های نظامی را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند نشان از این دارد که آنها در درجه اول به دنبال ایجاد توان بازدارندگی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی هستند و در ادامه برنامه ایجاد توازن در میدان نبرد با این رژیم اشغالگر را در سر دارند.

تحول مهمی در مقاومت فلسطین به شمار می‌آید و پیامی به اشغاگران است با این مضمون که مقاومت گزینه‌های زیادی دارد و از توان بازدارندگی برخوردار است و به کسب مهارت و توانمندی نظامی خود ادامه می‌دهند.

توسعه و بکارگیری پهپاد توسط نیروی مقاومت فلسطین دلایل گوناگونی دارد که ازجمله مهمترین این دلایل کاهش قابل توجه تلفات انسانی برای نیروهای مقاومت است. مزیت دیگری که استفاده از پهپاد برای مقاومت فلسطین دارد اطمینان از این موضوع است که آنها می‌توانند در زمان‌های مختلف و در میادین نبرد درکنار غافلگیر کردن نیروهای اسرائیلی ضربه‌های موثر و کاری را به آنها وارد کنند. ضمن اینکه در صورت پاسخ نیروهای رژیم صهیونیستی به نیروهای مقاومت، تلفاتی نخواهند داشت.

توان نظامی جدید جنبش مقاومت اسلامی حماس در بکارگیری پهپادهای نظامی و استفاده از آنها برای حمله و هدف قراردادن پایگاه‌ها و نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی این زنگ خطر را برای آنها و حتی آمریکا به صدا درآورده است که دیگر دوران بی‌چون و چرای برتری هوایی که تا پیش از این در دست داشتند به پایان خود رسیده است. در این بین حتی کارشناسان و تحلیل‌گران آمریکایی نیز با ارزیابی توان جدید نظامی حماس، وجود پهپادهای مسلح در ابعاد کوچک و متوسط را تهدیدی جدید و پیچیده علیه نظامیان آمریکایی و دیگر متحدان آمریکا در منطقه خاورمیانه می‌دانند.

نکته بسیار جالب توجهی که در تصاویر ویدئویی جدیدی که از جنگ غزه منتشر شده به چشم می‌خورد نشان از استفاده نیروهای مقاومت از پهپادهای مجهر به کلاهک‌های جنگی دارد. این خبر حاکی از پیشرفتی قابل توجه برای جنبش مقاومت اسلامی و البته خبری بسیار ترسناک و خطرناک برای رژیم صهیوینستی است. زیرا از این به بعد در درگیری‌هایی که با حماس دارند قطعا متحمل خسارات و تلفات قابل توجهی خواهند شد که در برابر با درگیری‌های گذشته قابل مقایسه نخواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار