رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

امام حسین (ع) تعیین‌کننده جبهه حق علیه باطل/ «دفاع مقدس» وام‌دار ایثارگری اباعبدالله الحسین (ع) است

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: امام حسین (ع) تعیین‌کننده جبهه حق علیه باطل است؛ امروز جریان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهادت مظلومانه‌شان، چنان پرچم بلندی دارد که زورگویان و ستمگران عالم از نام عاشورا در هراس هستند.
کد خبر: ۴۸۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ - 29September 2021

امام حسین (ع) تعیین‌کننده جبهه حق علیه باطل/ «دفاع مقدس» وام‌دار ایثارگری اباعبدالله الحسین (ع) استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز (چهارشنبه) در همایش بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس که در سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، اظهار داشت: زیارت عاشورا ثمرات متعددی دارد؛ اخیرا مشاهده کردم که ۱۴ فراز را به‌عنوان نقشه مفهومی زیارت عاشورا ترسیم کرده‌اند؛ فکر می‌کنم هریک از فراز‌های زیارت عاشورا قابل توصیف دقیق است ولکن امروز فراز «یا اَباعَبْدِاللَّهِ اِنّی اَتَقَرَّبُ اِلی اللَّهِ وَ اِلی رَسُولِهِ وَ اِلی امیرِالْمُؤْمِنینَ وَ اِلی فاطِمَةَ وَ اِلَی الْحَسَنِ وَ اِلَیْکَ بِمُوالاتِکَ» را انتخاب کرده‌ام به جهت اینکه می‌تواند باب ولایت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) باشد.

وی با بیان اینکه در روایات راه‌های رسیدن به خدا زیاد است، اما راه رسیدن به خدا به‌وسیله امام حسین (ع) هم پرسرعت و هم باکیفیت است، تاکید کرد: امام حسین (ع) تعیین‌کننده جبهه حق علیه باطل است؛ امروز جریان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و شهادت مظلومانه‌شان، چنان پرچم بلندی دارد که زورگویان و ستمگران عالم از نام عاشورا در هراس هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه شیعیان چند ویژگی دارند که یکی از آن‌ها زیارت اربعین است، افزود: در گذشته احتمال خطر برای زیارت رفتن به‌صورت لحظه‌ای بود، اما با این حال مردم در ایام اربعین و دیگر ایام به زیارت سیدالشهدا (ع) می‌رفتند؛ دنیا عظمت حماسه اربعین حسینی را درک نکرده و این حماسه قابل توصیف برای دنیا نیست؛ به همین خاطر به‌دنبال کم‌رنگ کردن این حماسه عظیم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس وام‌دار ایثارگری اباعبدالله الحسین (ع) است، گفت: در دولت قبل پیرامون «میدان» و «دیپلماسی» صحبتی شد؛ خبرنگاری در این خصوص سوالی از من پرسید و من گفتم مگر چیزی جز «میدان» هست و این «میدان» بوده که باعث عزت‌آفرینی ایران اسلامی شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن عقب‌نشینی کرده و ما با تاسی به عزت سیدالشهدا (ع) عزت یافته‌ایم، تصریح کرد: عزت درس بزرگ عاشوراست که همان درس «میدان» است؛ کسی که خدا را دوست دارد، نمی‌تواند زیر بار ظلم و طاغوت برود و «میدان» روشن‌کننده این است که در مقابل طاغوت باید چگونه عمل کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به تشریح خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود: من چند روزی را با شهید بزرگوار خرازی بودم؛ متوجه شدم این شهید والامقام بدلیل فشار چشم، نمی‌تواند بخوابد و مجبور بود که نشسته بخوابد؛ شهید خرازی باوجود صدمات جسمانی با روحیه‌ای جهادی «میدان» را فرماندهی می‌کرد؛ هیچ چیزی خون‌بهای رشادت‌های شهید خرازی و دیگر شهیدان ایران اسلامی نیست و خدا این‌ها را می‌خرد، همچون این آیه که می‌فرماید: إِنَّ اللَّهَ اشتَرى مِنَ المُؤمِنینَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ... خداوند از مؤمنان، جان‌ها و اموالشان را خریداری کرده، که (در برابرش) بهشت برای آنان باشد؛ امام محمدباقر (ع) نیز می‌فرماید: من دیدم از خون گلو و حنجره حضرت علی‌اصغر (ع)، یک قطره بر زمین نیفتاد؛ این یعنی خریدار خون شهدا، خداوند است؛ با وجود چنین معامله‌ای شهدا و خانواده‌هایشان سربلند هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی یادآور شد: فکر می‌کنم عبدالله عمر بود که به امام حسین (ع) گفت که در خانه‌ات بنشین، زیرا می‌ترسم که تو را خوار کنند؛ همین آدم (عبدالله عمر) با پای حجاج بیعت کرد؛ حال چه کسی عزیز و چه کسی ذلیل شد.

وی با تاکید بر اینکه «میدان» اصالت تعیین حق و باطل دارد، خاطرنشان کرد: باید همیشه «میدان» را پاس بداریم؛ وقتی این اتفاق افتاد، همه از او (میدان) شعاع وجودی می‌گیرند؛ در نظام فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و ... باید «میدان» را سرلوحه قرار دهیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها