یادداشت/ نرگس معدنی‌پور

خدمت به مردم، امتداد خاکریزهای دفاع مقدس است

امروز رفع مشکلات مردم، خاکریز اول مبارزه با دشمن است. پس تمامی ارکان و عناصر موجود در مدیریت شهری باید این مهم را سرلوحه خود قرار دهند و نسبت به آن فعالانه و جهادگرانه عمل کنند.
کد خبر: ۴۸۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۲ - 04October 2021

خدمت به مردم، امتداد خاکریزهای دفاع مقدس استگروه اجتماعی دفاع‌پرس ـ رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران؛ وقوع انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین رویداد‌های قرن اخیر در جامعه جهانی است و هشت سال دفاع مقدس نقطه عطف این انقلاب تاریخ‌ساز؛ به عبارتی انقلاب اسلامی ایران سرآغازی بر تحول جامعه ایران شد و دفاع مقدس به جلوه تمام‌عیاری از مفاهیم بلند انقلاب اسلامی در قالب باورهای دینی و انسجام ملی مبدل گردید. این موضوع را می‌توان در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی یافت که فرمودند «این هشت سال، مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می‌تواند به آنها ببالد و از جوانان خودش انتظار داشته باشد. یعنی دفاع مقدس مظهر حماسه است، مظهر معنویت و دینداری است، مظهر آرمان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهی است، مظهر ایثار و از خودگذشتگی است، مظهر ایستادگی و پایداری و مقاومت است، مظهر تدبیر و حکمت است.»

این حقیقت غیر قابل کتمان است که هشت سال دفاع مقدس توانست در کالبد خود تجلی ساز عشق به اسلام و میهن، دفاع از ارزش های دینی و انقلابی، توسعه، پیشرفت و شکل گیری گفتمان جدید فرهنگی و اجتماعی شود؛ این در حالی است که شرق و غرب عالم دست به دست یکدیگر داده بودند تا عزم ملت بزرگ ایران در رسیدن به استقلال و خودکفایی را بشکنند.

ملت ایران در دفاع مقدس نشان دادند که ایمان به باورها می تواند ختم به پیروزی شده و حقانیت بر ظلم چیره گردد.

دشمنان در برآوردها و تحلیل های خود از ملت ایران اشتباه استراتژیکی داشتند چرا که بدون شناخت از پیشینه تاریخی این ملت بر این گمان بودند که نهال نوپای انقلاب با کوچکترین توفانی در هم خواهد شکست. خواب فتح تهران بعد از چند روز که برگرفته از تحلیل های سطحی از مردمان ایران بود توسط مردان و زنان این دیار برآشفته شد چرا که آنان با تکیه بر آموزه های دینی و با بهره گیری از رهنمودهای داهیانه معمار کبیر انقلاب اسلامی قصد تعظیم در برابر ظلم و جور دشمن را نداشتند. مردمان این دیار در برابر تجاوز دشمن با بند بند وجود و قطره قطره خون خود ایستادگی کردند تا نشان دهند ایران بیشه شیران است.

دفاع مقدس جلوه ای از وحدت و همدلی ملی میان اقوام مختلف کشور بود که در آن همه و همه به میدان آمدند و هر کس هر آنچه داشت را در طبق اخلاص گذاشت تا سهم خود در این دفاع ملی را بپردازد و صحنه هایی ماندگار در صفحات تاریخ این مرز و بوم به ثبت برساند.

یقینا پیروزی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح با توکل بر خدا، تمسک به سيره نبوی، ولايت‌پذيری، خودباوری، شهادت طلبی، صداقت ، پاکی و مجموعه ای از فضیلت ها محقق شد. حالا این فرهنگ عظیم پس از 41 سال امروز به عنوان یک الگو و امانت ارزشمند ، پیش روی ما است که باید با تأسی از آن دوران باشکوه از سد مشکلات عبور کرده و جامعه را به سوی تعالی هدایت نمود. این حرکت به سوی تعالی را می توان در نقش آفرینی مدافعان حرم و مدافعان سلامت دید که همچون سربازان خط مقدم مبارزه با متجاوزان به خاک میهن با تکیه بر ولایت دل به دریای خطر زدند تا حریم دین و سلامت مردم به مخاطره نیوفتد.

در این میان مدیریت شهری سهمی بزرگ در ترویج فرهنگ والای دفاع مقدس دارد. شهر می‌بایست پیام رسان جوانانی باشد که روزگاری در آن نفس می‌کشیدند و در زمان دفاع از اسلام و میهن بی وقفه و بدون چشم داشتی پا به کارزار تیرها و ترکش ها گذاشتند و با اهداء جان شریف و سلامتی خود آرامش کنونی را برای جامعه به ارمغان آوردند.

ترویج و بازنشر فرهنگ دفاع مقدس رسالت مدیریت شهری است. مدیریت شهری با تأسی از این فرهنگ غنی می بایست در رفع مشکلات مردم، جهادی وارد عمل شود. امروز رفع مشکلات مردم، خاکریز اول مبارزه با دشمن است. پس تمامی ارکان و عناصر موجود در مدیریت شهری باید این مهم را سرلوحه خود قرار دهند و نسبت به آن فعالانه و جهادگرانه عمل کنند.

یقینا رفع مشکلات مردم، همان خواسته ای است که شهدا از ما دارند و ما در این زمینه مسئولیم و می بایست پاسخگو باشیم. خدمت به مردم امتداد خاکریزهای دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار