معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

مقاومت با واردات سوخت از ایران تحریم‌های آمریکا را درهم شکست

معاون دبیرکل «حزب الله» لبنان در سخنانی گفت: مقاومت با واردات سوخت از ایران تحریم‌های آمریکا را درهم شکست.
کد خبر: ۴۸۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ - 06October 2021

مقاومت با واردات سوخت از ایران تحریم‌های آمریکا را درهم شکستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل «حزب الله» لبنان سخنانی را در خصوص دستاورد‌های مقاومت در این کشور مطرح کرد. در همین ارتباط، وی اظهار داشت: تشکیل دولت لبنان یک دستاورد برای مقاومت بود.

شیخ نعیم قاسم یادآور شد: واقعیت این است که به لطف موضع ثابت و شجاعانه حزب الله، با واردات سوخت از ایران به لبنان محاصره آمریکا علیه بیروت در هم شکست. آمریکا برای مقابله با این فرایند مجبور به انجام اقدامات شتابزده شد.

وی همچنین عنوان کرد: حزب الله لبنان از تمامی ابزار‌های مشروع برای تأمین منافع و مصالح لبنانی‌ها استفاده می‌کند. حزب الله نشان داده است که دیکته هیچ طرفی را نمی‌پذیرد. هدف حزب الله، تحقق آزادی و استقلال است.

شیخ نعیم قاسم در پاسخ به تهدیدات نظامی رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما هیچ تجاوزی را بدون پاسخ باقی نمی‌گذاریم. ما به مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست ادامه می‌دهیم و هرگز تثبیت رژیم صهیونیستی در منطقه را نخواهیم پذیرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به از سرگیری روابط میان سوریه و لبنان ابراز امیدواری کرد و گفت: لبنان می‌تواند با مشارکت در پروژه‌های سوریه بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی خود را حل و فصل سازد. البته ما معتقدیم که مشکل آوارگان سوری در لبنان نیز باید حل شود. سوریه یک شریان اقتصادی برای لبنان محسوب می‌شود.

سومین نفتکش حامل سوخت ایران برای لبنان وارد بندر «بانیاس» سوریه شده است. قرار است سوخت نفتکش مذکور به وسیله چند کاروان از تانکر‌ها به لبنان فرستاده شود.

این درحالی است که پیشتر نیز دو نفتکش دیگر حامل سوخت جمهوری اسلامی ایران وارد بندر بانیاس سوریه شده بود و سوخت آن‌ها در قالب چندین کاروان به لبنان فرستاده شده بود. پیشتر ورود تانکر‌های سوخت به خاک لبنان واکنش‌های متعددی را در داخل و خارج از مرز‌های این کشور به دنبال داشته است.

در همین ارتباط، تجمع علمای «عکار» لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ورود کاروان تانکر‌های سوخت از جمهوری اسلامی ایران به لبنان، محاسبات ایالات متحده آمریکا را برهم زد و محاصره اقتصادی واشنگتن علیه بیروت را درهم شکست. این نهاد دینی در لبنان در ادامه بیانیه خود ضمن تشکر و قدردانی از سید حسن نصرالله به دلیل واردات سوخت از ایران، اعلام کرد: سید حسن نصرالله یک بار دیگر ثابت کرد که فردی قوی و سرسخت است و به وعده‌های خود عمل می‌کند.

در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: ما از جمهوری اسلامی ایران و همچنین سوریه که در رسیدن کاروان تانکر‌های سوخت به لبنان کمک کردند و موجب شدند تا محاصره اقتصادی علیه بیروت درهم بشکند، قدردانی می‌کنیم. همچنین «علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان تاکید کرد: تصمیم این کشور برای واردات سوخت از ایران تصمیمی مستقل و از سوی حاکمیت لبنان است که بر مبنای دغدغه و خواست شهروندان این کشور و تمام لبنان اتخاذ شده است. محاصره لبنان توسط آمریکا شکسته شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار